• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 12 آبان 1400
کد مطلب : 144560
+
-

شهردار تهران را دیدیم شهردار جویبار را نه!

امیرمحمد یزدانی نایب‌قهرمان کشتی دنیا می‌گوید 4کشتی‌گیر جویباری مدال جهانی گرفته‌اند اما برای مسئولان شهر انگار این یک اتفاق معمولی است

شهردار تهران را دیدیم شهردار جویبار را نه!

امیرمحمد یزدانی در انتخابی بازی‌های المپیک شکست خورد ولی با درخششی که در انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی داشت به دوبنده تیم ملی رسید. این آزادکار 21ساله در نروژ به مدال نقره جهان رسید تا نشان دهد هنوز مدعی اصلی 65کیلوگرم محسوب می‌شود. یزدانی در گفت‌وگو با همشهری از شوخی‌هایی که بعد از شکست در مسابقه فینال جهانی در فضای مجازی با او شد صحبت کرده است. او از بی‌توجهی مسئولان شهرستان جویبار هم  گلایه‌هایی دارد.

  در انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات المپیک توکیو شکست خوردی ولی خودت را برای مسابقات جهانی در شرایط خوبی نگه داشتی و توانستی به دوبنده تیم ملی برسی. از آن روزها برایمان بگو.
روزهای خوبی نبود ولی تجربه خوبی برایم شد. من سهمیه المپیک توکیو را کسب کردم و در انتخابی شکست خوردم. در مسابقات انتخابی به‌دلیل اینکه دیر به من اعلام شد نتوانستم خوب سر وزن برسم برای همین عملکرد خوبی نداشتم. ولی برای جهانی با صحبت‌هایی که با کادر فنی داشتم خوب سر وزن رسیدم و توانستم مدال جهانی بگیرم.

  مسابقات جهانی، تلخی از دست دادن المپیک را برایت کم کرد؟
ممنونم از آقای دبیر و آقای درستکار که به من فرصت دادند تا در انتخابی کشتی بگیرم. همین مسئله برایم انگیزه شد تا بتوانم در جهانی عملکرد خوبی داشته باشم. در مسابقات جهانی قرعه خوبی داشتم هرچند با قهرمان و نایب‌قهرمان اروپا در یک طرف جدول بودم ولی خدا را شکر دست پر برگشتم.
  
  در فینال شکست خوردی و به‌خاطر اینکه روز قبلش گفته بودی فردا طلا می‌گیرم خیلی در فضای مجازی با تو شوخی شد. البته خیلی‌ها هم حمایت کردند و گفتند با 21سال سن، کسب مدال جهانی افتخار کمی نیست. از شوخی‌ها ناراحت نشدی؟
درباره مسابقه فینال، اول این را بگویم که من اشتباه کردم و این را قبول دارم. نمی‌دانستم شگرد حریفم فتیله‌پیچ است و زمانی هم که به هم پیچیدیم فکر کردم امتیاز را به من دادند ولی وقتی داور سرپا داد دیدم نتیجه 10 بر 4 است برای همین دیگر کشتی از دستم خارج شد. امیدوارم در لیگ با شاخیف روس کشتی بگیرم و بتوانم این شکست را جبران کنم. درباره شوخی با من در فضای مجازی هم باید بگویم من سرم در کار خودم است، برای همین خیلی‌ها فکر می‌کنند مغرور هستم و از من خوششان نمی‌آید. همیشه کسی که از من تعریف می‌کند خوشحال می‌شوم و کسی هم که  تخریبم می‌کند انگیزه می‌گیرم که خوب شوم و جبران کنم. برای همین از هر دو گروه ممنونم و امیدوارم بتوانم در آینده عملکرد بهتری داشته باشم.

  استقبال بی‌نظیری در جویبار از شما شد ولی انگار از مسئولان گلایه دارید؟
مردم خونگرم جویبار مثل همیشه به قهرمانان کشتی لطف داشتند و سنگ‌تمام گذاشتند ولی مسئولان را زیاد نمی‌بینیم. من شهردار تهران را دیدم ولی شهردار جویبار را نه! شهردار تهران زحمت کشیدند از قهرمانان تجلیل کردند و بین قهرمانان فرق نگذاشتند ولی ما در شهر خودمان برای مسئولان غریبه هستیم. 4کشتی‌گیر جویباری در مسابقات جهانی مدال گرفتند که فکر می‌کنم اتفاق بی‌نظیری است. ولی مسئولان جویبار این اتفاق را طبیعی و وظیفه کشتی‌گیران می‌دانند. مردم از استان‌های دیگر به ما لطف داشتند و برای مراسم استقبال به جویبار آمدند ولی از مسئولان خودمان و نماینده شهرمان خبری نیست. اصلا چیزی نگوییم بهتر است.

  در دور رفت لیگ کشتی نگرفتی. در دور برگشت حضور داری؟
آقای علیرضا رضایی سرمربی تیم سهند ارس در دور رفت به من استراحت دادند و در دور برگشت هم تابع تصمیمات ایشان هستم. اگر صلاح بدانند کشتی خواهم گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :