• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144381
+
-

روی خط خبر/ عفو و تخفیف مجازات ۸۶۸محکوم تعزیرات حکومتی

علیرضا نورنژاد، مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات گفت: به مناسبت فرا‌رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تعداد ۳هزارو۴۵۸نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار گرفتند. به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این عفو رهبر معظم انقلاب، ۸۶۸نفر از محکومین سازمان تعزیرات حکومتی مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع شده‌اند که با دستور ریاست عالی سازمان جهت اعمال به ادارات کل اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد.

  حضور میان مردم نیمی از کار است
سید‌ناصر موسوی لارگانی، نماینده اصفهان در نطق میان‌دستور خود با تشکر از رئیس‌جمهور بابت سفرهای استانی اخیر، گفت: اینکه رئیسی در دسترس مردم باشد روحیه‌ای عالی است اما تنها نیمی از کار است، مسئله مهم‌تر، درمان این دردهاست. مردم منتظر اقدامات عملی در حوزه‌های مختلف هستند. بازار بورس به قتلگاه مردم تبدیل شده ‌و وزارت اقتصادی در موضع انفعال
 است. به گزارش خانه ملت، او با انتقاد از وضعیت صنعت، معدن و تجارت کشور، این حوزه را «شعار‌زده» خواند و ادامه داد: دو کلمه باید و نباید که از اصلی‌ترین کلید‌واژه‌های مسئولان است، مخاطبی جز خودشان ندار‌د. عضو فراکسیون ولایی با انتقاد از وضعیت زمین‌های اصفهان و فرونشست زمین در این استان، افزود: دولت‌ها و مجلس‌ها جز شعار برای اصفهان کاری نکردند.

  طرح «جلوگیری از تجمل‌گرایی» اعلام وصول شد
در جلسه علنی دیروز مجلس 9طرح اعلام وصول شد که طرح «اصلاح ماده یک قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی» جزو آنها بود. قانون اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی سال1370 در مجلس سوم تصویب شد. به گزارش ایسنا، این طرح 4ماده دارد و همانطور که از نام آن‌ پیداست، شامل دستورالعمل‌هایی برای کاهش هزینه‌ها‌ و جلوگیری از تجمل‌گرایی در نهادها و سازمان‌های مختلف کشور از وزارتخانه‌ها گرفته تا صداوسیما‌ست.  حالا نمایندگان مجلس یازدهم درپی اصلاح ماده یک این طرح هستند اما باید دید این طرح چه زمانی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید