• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144068
+
-

گرینویچ/ پگاسوس، همچنان می‌تازد


درحالی‌که بسیاری از کارشناس‌های دنیای سایبر از توقف بدافزار پگاسوس سخن می‌گفتند این بار خبرنگاران نیویورک‌تایمز هدف این حمله‌های سایبری قرار گرفتند. به گزارش دیلی‌میل، بن‌هابارد، خبرنگار نیویورک‌تایمز در حالی مورد حمله این بدافزار قرار گرفت که در حال  نوشتن گزارشی تحقیقی از عملکرد محمد‌بن‌سلمان بود. این بدافزار برخلاف سایر بدافزار‌ها که ویژه سرقت پول برنامه‌ریزی می‌شوند صرفا برای اهداف جاسوسی به‌کار می‌رود. موردی که باعث می‌شود قربانیان آن بسیار هدفمند انتخاب شوند. در این مورد خاص خبرنگاری که درباره بن‌سلمان تحقیق می‌کرده، مورد توجه کاربر‌های فضای مجازی قرار گرفته است.

یک نابینا در تیم فوتبال‌آمریکایی

پسر نابینایی در آمریکا توانست با تلاش‌های بسیار وارد یکی از‌ تیم‌های رسمی فوتبال‌آمریکایی شهر خود شود. جیسون‌بریسی که از7 ‌سالگی بینایی چشم‌هایش را از دست داده در 5‌1سالگی توانست یکی از پست‌های دفاعی تیم فوتبال آمریکایی شهرش را به‌دست آورد. به گزارش سی‌ان‌ان، تماشگران بازی‌ها به او مرد آهنی می‌گویند چراکه هیچ‌گاه از برخورد با بازیکن‌های تیم حریف هراسی ندارد.
مادر جیسون درباره علاقه او به بازی می‌گوید: هم‌تیمی‌های او باعث شدند جیسون متوجه توانایی‌هایش شود و خودش سرانجام توانست به ورزش مورد علاقه‌اش بپردازد.

ممنوعیت فیلم‌های ضد‌چینی

شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ قانونی را تصویب کرد که به دولت اجازه می‌دهد فیلم‌هایی را که ناقض امنیت ملی چین می‌داند ممنوع کند. قانون جدید به دولت اجازه لغو پروانه چنین فیلم‌هایی را می‌دهد. این قانون در حالی تصویب شد که پیش‌تر نمایندگان مخالف دولت در اعتراض  به برکناری چند نماینده، دسته‌جمعی استعفا کردند.  فقط نمایندگان موافق دولت در نهاد قانونگذاری هنگ‌کنگ حضور دارند. این متمم برای کسانی که فیلم‌های ممنوع را نمایش دهند تا سه سال زندان و معادل ۱۳۰هزار دلار آمریکا جریمه تعیین کرده است. به‌گفته دولت هنگ‌کنگ، این قانون برای جلوگیری از فیلم‌هایی است که اقداماتی را «تقویت، حمایت، شکوه‌مندسازی، تشویق و تحریک» می‌کنند که «ممکن است امنیت ملی را به خطر بیندازند.»‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید