• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165678
+
-

پسر دلفینی می‌تازد

پدیده سینمای ایران در روسیه بیش از یک میلیون دلار فروخت

خبر
پسر دلفینی می‌تازد

پسر دلفینی به کارگردانی محمد خیراندیش است با فروش یک میلیون و ۷۳۰ هزار دلار در سینمای روسیه، به پدیده امروز سینمای ایران تبدیل شده است.
به گزارش همشهری، این فیلم که 2 سال نگارش فیلم نامه و 2 سال تولید آن به تهیه‌کنندگی  محمدامین همدانی زمان برده است از محصولات سازمان سینمایی اوج است. با کاهش شدت وضعیت کرونا در جهان، عرضه جهانی این فیلم با نمایش در سینماهای روسیه آغاز شد و تاکنون دومین فیلم پرفروش در سینماهای این کشور است.
«پسر دلفینی» در سال ۹۹ متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شد اما به دلیل آنکه در آن سال فیلم انیمیشن دیگری در ویترین این جشنواره نبود از فهرست جشنواره خط خورد‌.
به گفته همدانی این انیمیشن قرار است شهریور ماه امسال روی پرده سینماهای ایران بیاید. اکرانی که همزمان است با نمایش آن در ترکیه. در ادامه هم قرار است این فیلم در اسپانیا، کره جنوبی، تایوان و مغولستان  به نمایش دربیاید.
داستان این فیلم درباره  هواپیمایی است که در دریا سقوط می‌کند. یک دلفین (سفید) به همراه مادرش (نانا) نوزاد انسانی (پسر دلفینی) را در دریا یافته و از او نگهداری می‌کنند.
پسر دلفینی بزرگ شده و پس از اینکه متوجه می‌شود او یک انسان است به دنبال پیدا کردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود.
او توسط ناخدا مروارید و دخترش شیرین نگهداری می‌شود. پسر دلفینی در مسابقه جمع‌آوری مروارید شرکت می‌کند. توسط دزدان دریایی که برای بی‌بی زار کار می‌کنند، دزدیده می‌شود و ...
روزنامه همشهری درباره پسر دلفینی و موفقیت ‌های این فیلم ایرانی به‌زودی گزارش و گفت و گو‌هایی با عوامل اصلی آن منتشر خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید