• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14399
+
-

هر ۳۰ روز، عرضه یک شرکت جدید در بورس

معاون بورس تهران: اوراق «آتی سبد سهام» امسال عرضه می‌شود

معاون بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال سهام 12شرکت جدید به‌صورت عرضه اولیه در بازارسهام عرضه شود.

علی صحرایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان بورس درباره مهم‌ترین برنامه‌های سال97 بورس تهران گفت: قرار است به‌طور میانگین ماهانه یک عرضه اولیه در بورس تهران انجام شود. او تأکید کرد: به تجربه ثابت شده است که عرضه‌های اولیه باعث رشد و رونق بازار می‌شود و به بازار سرمایه نشاط را تزریق می‌کند. عرضه‌های اولیه بزرگ و موفق باعث جذب سرمایه‌های جدید می‌شود و بر همین اساس تأکید بر پذیرش و عرضه‌های اولیه ماهانه در سال جدید از مهم‌ترین برنامه‌های بورس است.



   اوراق آتی سبد

معاون بورس اوراق بهادار تهران گفت: معرفی و عرضه اوراق جدید «آتی سبد سهام» در سال‌جاری، از برنامه‌های بورس برای تنوع‌بخشی به بازار سرمایه است. صحرایی با اشاره به اینکه اوراق آتی ازجمله ابزارهای پوشش ریسک در بازار سرمایه است، تأکید کرد: از آنجا که ایجاد بازار اوراق آتی شاخص، با محدودیت‌های فقهی مواجه بود به همین دلیل بر آن شدیم تا اوراق جدیدی را با عنوان «آتی سبد» طراحی کنیم. به گفته او در بازار اوراق آتی سبد، سبدی از صنایع یا شرکت‌ها انتخاب می‌شوند تا سرمایه‌گذاران روی آنها موقعیت آینده را اتخاذ کنند. صحرایی در پاسخ به این پرسش که آیا آتی سبد در سال‌جاری وارد بازار خواهد شد یا خیر؟ گفت: مقررات تأسیس بازار اوراق آتی سبد طراحی شده و زیرساخت‌های فنی آن در حال آماده‌سازی‌ است تا در طول سال‌جاری این اوراق جدید به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید