• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143585
+
-

رئیس‌جمهور در ششمین سفر استانی اش به اردبیل :

پروژه‌های نیمه تمام مردم را عصبانی‌کرده است

دولت
پروژه‌های نیمه تمام مردم را عصبانی‌کرده است

سفرهای استانی رئیس‌جمهور از استان‌های جنوب غرب به شمال غرب کشور کشیده شدند. سیدابراهیم رئیسی در هشتمین سفر استانی خود به استان اردبیل رفت. سرکشی به پروژه‌های معطل مانده و در اولویت افتتاح این استان بخش عمده سفر اردبیل را به‌خود اختصاص دادند. طرح مطالبات اقشار و گروه‌های مختلف صنفی در حاشیه این سفر نیز در حال افزایش بودند. ازجمله یکی از صاحبان کسب‌وکار که در جریان بازدید رئیسی از طرح‌های صنعتی و عمرانی شهرستان پارس‌آباد کاغذ و خودکار آورده بود و می‌گفت رئیس‌جمهور همانجا دستور رفع مشکل زمینش را به استاندار صادر کند!
در نقطه مشترک دیگر این سفر استانی با سفرهای قبلی به‌رغم قرار داشتن اردبیل در میان استان‌های پربارش، کشاورزی این استان نیز با مشکلات آبی مواجه بود. توضیحات رئیس‌جمهور در بدو ورود به این استان حکایت از رویکرد نخست دولت به توسعه این استان بر مدار کشاورزی داشت. رئیسی در بدو ورود در فرودگاه شهرستان پارس‌آباد درباره اهداف سفر استانی به اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و از ظرفیت‌های مناسبی ازجمله آب فراوان و خاک حاصلخیز برای کشاورزی برخوردار است و مصمم هستیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم. ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل چرخه ارزش افزوده ازجمله برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی این استان است. رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیران نیرو، جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همراهی می‌کردند.
رئیس‌جمهور در بخشی از برنامه‌های بازدید اردبیل خود هم با بیان اینکه در این سفر و سفرهای دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به‌معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفرها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.
او با انتقاد از اینکه گاهی به طرح‌هایی برمی‌خوریم که دست‌کم یک‌بار افتتاح شده بودند ولی در بازدید معلوم شد همچنان به پایان نرسیده است، تصریح کرده بود که «متأسفانه برخی گرفتاری‌های ما به‌خاطر این است که پروژه‌ای در جایی شروع شده و بعد برای چند سال رها شده و الان دیگر دچار فرسودگی شده و باید یک کار مجدد انجام شود. در سفرهای استانی پروژه‌ها شناسایی، بررسی و صورتجلسه می‌شود. وزرا در جلسه شورای اداری در حضور مدیران و مردم استان قول می‌دهند که چه کارهایی می‌خواهند بکنند. در واقع خود مردم و مدیران ناظر می‌شوند.»
رئیسی در اردبیل از مجموعه کشت و صنعت مغان، شبکه آبیاری و زه‌کشی خداآفرین مغان، پروژه باند دوم جاده پارس‌آباد- اردبیل و پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد. او در مصاحبه ابتدای این سفر خود از مردم اردبیل به‌علت اینکه امکان دیدار آنها به‌علت بیماری کرونا در تجمعات شهری وجود نداشت عذرخواهی کرد. رئیس‌جمهور در عین حال به مردم روستای فتحعلی پارس‌آباد سرکشی و با عشایر و کشاورزان این منطقه گفت‌وگو کرد. او پس از شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم روستای فتحعلی، به استاندار و وزیر جهادکشاورزی دستور داد مشکلات آنان را پیگیری و حل کنند.
رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره آثار واقعی سفرهای استانی و اینکه چقدر مصوبات آن رصد و پایش می‌شود، گفته بود که «کارهای ۶ روز از هفته را در سطح ملی انجام می‌دهیم و یک روز هم به استان می‌رویم؛ بالاخره حق استان است و وظیفه ماست که به استان‌ها سر بزنیم چرا که فقط در تهران مسئولیت نداریم. این دولت، دولت مردمی است و همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت. دولت نباید ارتباط خود را با مردم قطع کند و به وزرا هم همین را توصیه کردم.

رضایت بالا از عملکرد رئیسی
72درصد جامعه نمونه ایرانی شرکت‌کننده در نظرسنجی مرکز افکارسنجی گالوپ از عملکرد ابراهیم رئیسی ابزار رضایت کرده‌اند. براساس گزارش تسنیم، گالوپ نوشته با آنکه حسن روحانی در رسانه‌های غربی به‌عنوان رئیس‌جمهور میانه‌رو شناخته می‌شود اما رضایت از عملکرد او در هیچ‌یک از نظرسنجی‌های این مرکز به بالاتر از 50درصد نرسید. براساس نظرسنجی گالوپ از هر ۱۰ بزرگسال، بیش از 7 نفر عملکرد دولت سیزدهم را تأیید می‌کنند. در آخرین نظرسنجی از مقبولیت دولت روحانی که در نوامبر 2020انجام شد تنها یک سوم ایرانی‌ها از عملکرد او ابراز رضایت کردند. دفتر مرکزی این مؤسسه نظرسنجی در آمریکا قرار دارد.
 نظرسنجی اخیر دانشگاه مریلند نیز که اخیرا منتشر شد، حمایت بی‌سابقه‌ای از رئیس‌جمهور جدید را نشان داد. ۷۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نظرشان نسبت به رئیس‌جمهور جدید تاحدی مطلوب (۳۳ درصد) یا بسیار مطلوب (۴۵ درصد) است.

مکث
قول‌های رئیسی به مردم اردبیل

رئیس‌جمهور در سفر اردبیل و طی بازدید از بخش‌های صنعتی این استان قول‌هایی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه کشاورزی این استان به مردم داد که محورهای آنها به شرح زیر است:
* ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل چرخه ارزش افزوده کشاورزی
* افتتاح خط آهن میانه اردبیل به‌طول ۱۷۵ کیلومتر تا یک سال آینده
* تامین اعتبار تکمیل پروژه شبکه آبیاری و زه‌کشی خداآفرین تا سال1402    
* تامین اعتبارات پروژه احداث باند دوم جاده پارس‌آباد- اردبیل تا سال۱۴۰۲
* افتتاح سد خداآفرین در سریع‌ترین زمان ممکن

 

این خبر را به اشتراک بگذارید