• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 آبان 1400
کد مطلب : 143593
+
-

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

باید با تمام کشورها رابطه داشته باشیم

چهره روز
باید با تمام کشورها رابطه داشته باشیم

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار رئیس مجلس ضمن تأکید بر نگرانی خود از وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم و اینکه مردم نجیب و شریف کشور ما مستحق این وضعیت نیستند، توصیه کرد که باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که همراه با نمایندگان استان قم به دیدار مرجع شیعه آیت‌الله صافی‌گلپایگانی رفته بود، گزارشی  از فعالیت‌های مجلس در دوره جدید ارائه داد. این مرجع تقلید نیز در این دیدار تأکید کرد: توجه داشته باشید که همه کارها باید برای جلب رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم باشد. اگر نیت انسان در کارهایش خدایی باشد، خداوند متعال هم او را کمک و یاری خواهد کرد. او در قسمت دیگری از توصیه‌های خود با اشاره به گرانی سرسام‌آور و مشکلات زیادی که برای مردم پیش آمده است، گفت: گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است. به‌ گزارش جماران، او تأکید کرد: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم. مردم نجیب و شریف کشور ما مستحق این وضعیت نیستند. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود تصریح کرد: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است.
شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد. او در قسمت پایانی این دیدار گفت: امیدوارم عنایات و توجهات ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بر این مملکت و مردم شریف ما مستدام باشد و شما و همکاران‌تان و کسانی که دوست دارند به مردم خدمت کرده و ناراحتی و غصه مردم را برطرف کنند، بر مشکلات فائق آیند و مردم را خوشحال کنند.

مکث
دیدار قالیباف با مراجع عظام

رئیس مجلس در جریان سفر یک روزه خود با آیات عظام و مراجع تقلید شیعه صافی‌گلپایگانی، مکارم‌شیرازی،جوادی‌آملی، سبحانی، نوری‌همدانی، علوی‌گرگانی و حسینی ‌بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد. آیات عظام در این دیدار ضمن قدردانی از حضور رئیس و نمایندگان مجلس میان مردم، بر ضرورت ادامه آن تأکید کردند و افزودند که این حضور باعث آشنایی با مشکلات مردم می‌شود و به آنها روحیه و انگیزه برای کمک‌رسانی به حکومت می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید