• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143348
+
-

ناصرخسرو تحت وب

فاطمه عباسی

 خیابان «ناصر خسرو» را که حتما می‌شناسید، همان جایی که می‌گویند معدن داروهای نایاب است و خیلی از دلالان دارو را به‌واسطه خالی‌کردن جیب مردم درمانده و ناچار و به خطر انداختن جان بیماران با فروش داروهای تاریخ‌گذشته پولدار کرد و هنوز هم اگر سری به این خیابان بزنید، به‌صورت نامحسوس کلمه «دارو» را هر دو قدم یک‌بار از یک نفر می‌‌شنوید. سال‌‌هاست که ‌سازمان غذا و دارو به کمک پلیس طرح‌های ضربتی مختلفی را در این خیابان به اجرا در‌آورده‌اند تا با قاچاقچیان دارو مبارزه کنند و تعداد زیادی از این دلالان هم جمع‌آوری شده‌اند. با وجود اینکه این طرح‌ها تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده، اما این روزها «ناصرخسروی تحت‌وب» است که مردم را گرفتار کرده و به دغدغه‌ای تازه برای مسئولان تبدیل شده است.
همانطور که می‌دانید و قبلا هم گفته‌‌ایم، داروخانه‌ها اجازه فروش آنلاین دارو را ندارند و فقط کالاهای بهداشتی و مکمل‌های غذایی را عرضه می‌کنند که البته آن‌هم بی‌اشکال نیست. با این حال، حالا فضای مجازی و برخی از سایت‌های فروش اینترنتی و پلتفرم‌ها هم تبدیل به ناصرخسروی مجازی شده‌اند و با فروش دارو و کالاهای سلامت‌محور به‌صورت اینترنتی بدون اینکه نظارت خاصی روی آن انجام شود، جان عده‌ای را به خطر می‌اندازند. آنطور که محمدرضا شانه‌ساز، رئیس‌کل سازمان غذا و دارو گفته و حتما در صفحه جامعه همشهری خوانده‌اید این نوع تجارت سلامت مردم را در معرض خطر قرار داده است، او می‌گوید:
« گاهی شاهدیم که فضای مجازی اینقدر افسارگسیخته عمل می‌کند که یک فرآورده‌ای تحت عنوان مکمل لاغری -که ماده مخدر شیشه دارد- را عرضه می‌‌کنند و این نشان می‌دهد که باید نظارت و حساسیت کشوری ایجاد شود.»
روی صحبت‌مان با کسانی است که فکر می‌کنند می‌توانند با خیال راحت دارو را بدون نسخه و اینترنتی خریداری کنند، حواستان به کلاهبرداران باشد؛ چراکه این‌بار دیگر پای جان‌تان در میان است و شوخی‌بردار نیست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید