• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143313
+
-

شب هنرنمایی سوشا، عابدزاده و دیگران!

در هفته‌ای که عابدزاده با کلین‌شیت و نیازمند با مهار پنالتی در اروپا خبرساز شدند مکانی با دریافت 7گل در نروژ خودی نشان داد

شب هنرنمایی سوشا، عابدزاده و دیگران!

در هفته‌ای که مهدی طارمی در جام حذفی برای پورتو به میدان نرفت، سایر لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های اروپایی عملکرد خوبی از خود نشان دادند؛ البته غیراز سوشا مکانی پرحاشیه که بلافاصله پس از کری‌خوانی برای پرسپولیسی‌ها و آرزوی باخت تیم سابقش مقابل الهلال عربستان، عملکردی فاجعه‌بار داشت و در یک بازی درون دروازه میوندالن 7‌گل دریافت کرد. بهترین دروازه‌بان آسیا - به زعم خودش- در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ فوتبال نروژ و در بازی با هوگسوند به هیچ توپی نه نگفت. میوندالن با 15‌امتیاز در قعر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ نروژ قرار دارد. دروازه‌بان 35ساله میوندالن که در 95درصد دقایق ممکن در ترکیب این تیم درون دروازه ایستاده، در 22بازی این فصل 39گل دریافت کرده و تنها 3‌بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. او به‌طور میانگین هر 51دقیقه یک‌بار توپ را از داخل دروازه‌اش بیرون می‌آورد!

   امیر عابدزاده
برخلاف سوشا یک دروازه‌بان عالی در لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا داریم به نام امیر عابدزاده که بدون حاشیه، عملکرد فنی خیره‌کننده‌ای از خودش بر جای گذاشته است. عابدزاده کوچک در هفته دهم سگوندا دیویژن بار دیگر توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد و مانع فروپاشی دروازه تیم پونفرادینا در تساوی بدون گل مقابل فوئنلابرادا شود. این پنجمین کلین‌شیت امیر عابدزاده در 8بازی این فصلش بود. او با کلین‌شیت‌هایش پونفرادینا را با 18‌امتیاز تا رده سوم بالا برده است. او تنها 5گل در این فصل دریافت کرده؛ میانگین هر 144دقیقه یک گل خورده.

   پیام نیازمند
در مرحله سوم جام حذفی پرتغال پیام نیازمند فرصتی به دست‌آورد تا گوشه‌ای از توانایی‌هایش را برای پورتیموننزه به نمایش بگذارد. البته او در این دیدار که در زمین اولیویرنزه با نتیجه مساوی تمام شد و به پنالتی کشید، 3‌بار دروازه‌اش باز شد اما در ضربات پنالتی توانست با مهار یک ضربه موجب صعود تیمش شود.

   علی علیپور
علی علیپور در جام حذفی پرتغال 91دقیقه در ترکیب ماریتیمو در بازی با وارزیم در زمین حضور داشت و حتی موفق شد گل نخست تیمش را هم به ثمر برساند اما نتوانست از حذف این تیم جلوگیری کند. بازی درنهایت 2-2مساوی تمام شد و تیم میزبان در ضربات پنالتی برنده شد و صعود کرد. این سومین گل مهاجم 26ساله ایرانی برای تیم جدیدش در پرتغال بود. او در 8 بازی در لیگ برتر این کشور 2 بار موفق به گلزنی شده و یک پاس‌گل داده و نرخ گلزنی هر 285دقیقه یک گل را به نام خودش ثبت کرده. گل‌های لیگی او در این فصل برابر تیم‌های بلننزه و آروکا به ثمر رسیده بود.
  
علی قلی‌زاده
سایر لژیونرهای ایرانی در اروپا هم یکشنبه‌شب دستاوردهایی داشتند. در هفته یازدهم ژوپیرلیگ بلژیک تیم شالروا با حضور 89دقیقه‌ای علی قلی‌زاده در ترکیب، مقابل تیم خنک به برتری 2بر صفر دست یافت و جالب اینکه بازیکن ایرانی شالروا یک دقیقه پیش از خروج از زمین موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. این پنجمین گل قلی‌زاده در فصل جاری است. او تنها در نیمی از دقایق ممکن این فصل بازی کرده و در 55درصد ترکیب‌های اولیه حضور داشته است. بازیکن 25ساله ایرانی در 95بازی با پیراهن این تیم توانسته 17گل و 21پاس‌گل ثبت کند. شارلروا با این پیروزی 17‌امتیازی شد و در رده ششم جدول لیگ بلژیک قرار گرفت.
  
ایرانی‌های آتن
میلاد محمدی در هفته ششم سوپرلیگ یونان 90‌دقیقه برای آاک و با نتیجه 3 بر صفر مقابل آترومیتوس بازی کرد و در روز نیمکت‌نشینی احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد از دقیقه ۸۴ به میدان رفت. آاک با ۱۳ امتیاز چهارم است‌.

   محمد نادری
در هفته نهم سوپرلیگ ترکیه باز هم محمد نادری در ترکیب آلتای ازمیر فیکس بازی کرد اما با این تیم به چهارمین شکست فصل دست یافت تا با 18امتیاز به رده هفتم جدول سقوط کند. میهمان آلتای تیم فاتح‌کاراگمرک بود که موفق شد بازی را  یک بر صفر ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید