• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143073
+
-

خبرهای کوتاه/ مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با مصرف مازوت

در پی انتشار اخباری مبنی بر استفاده حداکثری از سوخت مایع و مازوت در برخی نیروگاه‌های کشور طی فصل زمستان، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان به دلیل میزان سولفور بالای موجود در سوخت نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های کشور که منتج به تشدید آلودگی هوای کلانشهرها به‌ویژه در فصول سرد می‌شود، مخالفت خود را با مصرف این سوخت در نیروگاه‌های برق حرارتی کشور اعلام کرده است. به گزارش ایسنا، سید محمدمهدی میرزایی قمی درباره احتمال مصرف مازوت در نیروگاه‌ها گفت: سازمان جهانی بهداشت و جامعه جهانی اقدام به وضع قوانین سختگیرانه در استفاده از مازوت کرده‌اند، اما در ایران دستگاه‌های اجرایی هنوز به‌دنبال استفاده از مازوت و سوخت‌ آلاینده هستند.

   کاهش ۶۱ سانتی متری عمق آب دریاچه ارومیه
ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۶۱سانتی متر کاهش پیدا کرد و از نظر سطح نیز ۱۴۲۳کیلومتر مربع از سطح زیر آب دریاچه ارومیه کاسته شد. بر این اساس حدود ۲میلیارد مترمکعب نیز از حجم آب دریاچه ارومیه کاسته شده است. به‌گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: مهم ترین چالش زیست محیطی استان آذربایجان غربی چالش آب و کاهش شدید سطح تراز دریاچه ارومیه به خصوص در یک سال گذشته است که این مشکل زیست محیطی خطر تولید ریزگردهای نمکی را در منطقه افزایش داده است.

   دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند خبر داد. به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست استان تهران، سعید محمودی در بازدید از مناطق و زیستگاه‌های شرق استان گفت: محیط‌بانان منطقه طبیعی ملی تار و هویر روز جمعه در عملیات شناسایی و تعقیب و گریز موفق شدند 5نفر از یک گروه شکارچی را دستگیر کنند و از این شکارچیان لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف شد. او افزود: سه قبضه اسلحه شامل دوقبضه سلاح ۲۷۰ و یک اسلحه برنو به همراه ادوات کامل شکار و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.

   ۳۰ فروچاله در دشت های همدان ثبت شد
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: عامل اصلی ایجاد فروچاله ها کاهش سطح آب های زیرزمینی است به نحوی که طی ۳۰ سال گذشته حدود ۳۰ مورد فروچاله در مناطق مختلف این استان شناسایی و ثبت شده است.«محمد ضروری»  به ایرنا گفت: تمامی این فروچاله ها در شمال و شمال غرب استان همدان هستند به طوری که ۱۵ مورد آن در دشت کبودرآهنگ و
۱۵ مورد دیگر نیز در دشت رزن-قهاوند ایجاد و ثبت شده اند.وی گفت: نخستین فروچاله استان همدان در سال ۱۳۷۱ در محدوده روستای «همه کسی» شهرستان بهار و آخرین مورد آن نیز سال ۱۳۹۷ در نزدیکی روستای «کِردآباد» شهرستان کبودرآهنگ ایجاد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید