• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 24 مهر 1400
کد مطلب : 143013
+
-

بازگشت به خانه

هیچ‌جا مثل لیگ داخلی نمی‌شود

با سپری شدن یک فیفادی دیگر و به‌جا ماندن چندین مصدوم مثل داوید آلابا، میلیتائو، ادن آزار، واران و آرائوخو روی دست باشگاه‌ها و ابتلا به کرونای بازیکنانی مثل تئو هرناندس، ربیو و لوکاکو، لیگ‌های باشگاهی فوتبال از دیشب دوباره از سر گرفته شد، لیگ‌های داخلی که از هفته منتهی به فیفادی اکتبر جذاب‌تر از قبل دنبال می‌شدند؛ زمانی که رئال مادرید، بارسلونا، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، آژاکس و چند بزرگ دیگر همگی در یک هفته در لیگ داخلی خود بازنده از زمین خارج شدند. با شروع مجدد رقابت‌های باشگاهی از روز شنبه، 16‌بازیکن لیگ برتری اهل آمریکای جنوبی به‌احتمال فراوان دیدارهای آغاز هفته تیم‌شان را از دست خواهند داد‌؛ چرا که این بازیکنان در فاصله کمتر از 72‌ساعت از بازی باشگاه خود، باید تیم ملی‌شان را در آخرین دور از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در این‌ماه همراهی کنند. تاتنهام این هفته با غیبت 4‌بازیکن خود بیشترین ضرر را از این حیث متحمل خواهد شد.

     لالیگا

این هفته به‌دلیل در پیش بودن لیگ قهرمانان وسط هفته، تیم‌هایی که سه‌شنبه در لیگ قهرمانان بازی دارند معمولا شنبه بازی می‌کنند و تیم‌های حاضر در مسابقات یکشنبه اروپا فردا در لیگ‌های داخلی به میدان می‌روند. البته بازی رئال مادرید با اتلتیک بیلبائو به همان دلایل نامعلومی که بعد از فیفادی قبلی مسابقه بارسلونا- سه‌ویا و ویارئال- آلاوس را به تعویق انداخت، به زمانی دیگر موکول شده و این خوش‌شانسی رئال است که بدون 2 مدافع اصلی‌اش این هفته مجبور نیست در دیدار سخت برابر تیم باسکی به میدان برود. بازی فردای اتلتیکو مادرید در زمین گرانادا هم به‌دلیل فشردگی بازی‌های ملی هفته گذشته به زمانی دیگر موکول شد. امروز بازی دندان‌گیری در لالیگا برگزار نمی‌شود مگر آنکه لوانته- ختافه یا سوسیه‌داد- مایورکا را بپسندید. بارسلونا- والنسیا فرداشب برگزار می‌شود.

     لیگ برتر

از ساعت15به وقت ما لیورپول در زمین تیم انتهای جدولی واتفورد به میدان می‌رود. 2 ساعت‌ونیم دیرتر منچستریونایتد بدون 2 مدافع اصلی‌اش یعنی واران و مگوایر میهمان لستر است تا 6بازی سخت پیش‌روی خود را آغاز کند. ساعت20هم برنتفورد با سامان قدوس میزبان تیم صدرنشین چلسی است. این هفته استثنائا بازی بزرگی در برنامه لیگ برتر گنجانده نشده و شاید بتوان همین لستر- من‌یونایتد را با ارفاق یک بازی بزرگ تلقی کرد. آنهایی که با میلیاردر شدن نیوکاسل تصمیم گرفته‌اند که هوادار این تیم باشند و وانمود می‌کردند که از بچگی و از زمان آلن شیرر طرفدار این تیم بوده‌اند، برای نخستین بازی کلاغ‌ها با مالکیت جدید سعودی باید تا ساعت19فردا که این تیم میزبان تاتنهام خواهد بود صبر کنند. تیم بن‌سلمان تنها 3‌امتیاز در این فصل جمع‌آوری کرده و هم‌اکنون کانون شایعات نقل‌وانتقالاتی است و بیشتر بازیکنانی که در تیم‌های خود ناراضی‌اند یا قراردادشان رو به اتمام است به این باشگاه لینک می‌شوند؛ ستاره‌هایی مثل گرت بیل، ایسکو، مارسلو، پوگبا، امباپه، اینسینیه، دی‌ماریا، کسیه، عثمان دمبله، بروزوویچ، آسپلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، اونانا و خیلی‌های دیگر که آخر همین فصل قراردادشان به پایان می‌رسد و همه آنها می‌توانند رایگان به تیم‌های بعدی منتقل شوند. شاید تعدادی از این ستاره‌ها را فصل آینده یا همین نیم‌فصل در نیوکاسل ببینیم، به شرطی که تیم بی‌ستاره فعلی بتواند خودش را از ته جدول جدا کند و یک مربی بزرگ هم مثل کونته یا زیدان جای استیو بروس را روی نیمکت این تیم بگیرد.

     بوندس‌لیگا

بعید است امروز دل و دماغ دنبال کردن بوندس‌لیگا را داشته باشید مگر آنکه هوادار سرسخت دورتموند باشید که ساعت17از ماینس پذیرایی می‌کند. برای دیدار حساس و زیبای این هفته که بین 2 تیم 16امتیازی صدر جدول برگزار می‌شود باید تا فردا همین ساعت صبر کنید تا ببینید بایرن‌مونیخ می‌تواند از پس بایر لورکوزن برآید یا خیر.

     سری‌آ

ساعت19:30سیمونه اینتزاگی با اینتر به ورزشگاه المپیکو برمی‌گردد تا تیم جدیدش را مقابل تیم فصل قبلش یعنی لاتزیو هدایت کند. هنوز مشخص نیست تیفوسی‌ها و نئونازی‌های هوادار لاتزیو چه استقبالی از سرمربی موفق سابق خود خواهند کرد. لاتزیو با مائوریتزیو ساری هنوز هم جزو مدعیان محسوب می‌شود اما به‌هرحال اینتر تیم پرستاره‌تری است. بازی جذاب این هفته فرداشب بین یوونتوس و رم انجام خواهد شد، جایی که رم با مورینیو باید در زمین یووه با مربیگری آلگری ثابت کند که این فصل مدعی قهرمانی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید