• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 24 مهر 1400
کد مطلب : 143000
+
-

نکته بازی- خدا را شکر، از نگرانی خارج شدیم

مسعود شجاعی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مردم ایران را رفع کرد تا هموطنان عزیز با فراغت از این دغدغه جدی، به مشکلات کم‌اهمیت‌تر مثل گرانی و تورم و بیکاری بپردازند. کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان که برای فصل جدید به عضویت نساجی درآمده، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته: «هیچ کجا نگفتم که در پایان فصل آینده از فوتبال خداحافظی می‌کنم.» تکذیب بازنشستگی از سوی این بازیکن که سابقه سرمربیگری در تراکتور را هم دارد، حسابی جامعه ایران را به وجد آورد و باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی شد. اصلا تصور اینکه مسعود را دیگر در فوتبال نبینیم غیرممکن است. حالا به درک که مسی از بارسلونا رفت، اما مسعود همیشه باید وسط زمین حاضر باشد و توپ پخش کند؛ هم برای تیم رقیب، هم برای تیم خودی!

اتفاقی بود؟ جدی می‌گویی؟
انتقادات از تیم ملی کشورمان ادامه دارد. وقتی می‌بردیم، انتقاد وجود داشت، حالا که مساوی کرده‌ایم انتقاد وجود دارد، اگر ببازیم هم همه این انتقادها ضربدر100 خواهد شد. ما اگر 6گل هم به کره می‌زدیم باز یک عده معترض بودند، اما الان می‌شود به یک جمله از فرشاد فلاحت‌زاده اشاره کرد. این پیشکسوت فوتبال ایران که انصافا از بقیه متعادل‌تر موضع گرفته، می‌گوید: «گل ایران به کره اتفاقی و بر اثر اشتباه دروازه‌بان آنها بود.» دست شما درد نکند؛ بعد احیانا فکر نمی‌کنید گل کره به ایران هم به‌خاطر اشتباه صادق محرمی در عدم‌ قطع توپ و خروج ناشیانه علیرضا بیرانوند بوده باشد؟ اصلا اگر در فوتبال اشتباهی رخ ندهد، گلی به ثمر می‌رسد؟ راستی در مورد چند موقعیت گل و 2تیر دروازه‌ای که زدیم حرفی ندارید؟

10میلیون یورو می‌ارزد؟
در سال‌هایی که صادق محرمی با انگیزه پیشرفت راهی دیناموزاگرب کرواسی شده، به ندرت نشانه‌ای از ترقی و بهبود سطح فنی او دیده شده است. عملکرد صادق در اروپا از چشم اغلب هواداران فوتبال پنهان است، چون او در لیگ مهمی توپ نمی‌زند. با این حال گاه‌گاهی که محرمی را در تیم ملی می‌بینیم، روشن است که او به آن ستاره باکیفیت مورد انتظار تبدیل نشده است. صادق در بازی ایران برابر امارات بد نبود و امیدواری‌هایی به‌وجود آورد، اما در مصاف با کره و به‌ویژه در نیمه دوم بسیار پراشتباه ظاهر شد. او چند توپ کلیدی لو داد که علاوه بر قطع حملات ایران، برای کره‌جنوبی فرصت گلزنی به‌وجود آورد. زمانی برانکو گفته بود ارزش صادق محرمی 10میلیون یورو است؛ واقعا حق با او بود؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید