• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142877
+
-

آماربازی

12
با تساوی ایران مقابل کره‌جنوبی، حالا عربستان تنها تیمی است که در مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا هر 4بازی‌اش را برده و صددرصد امتیازات را به‌دست آورده است. تا قبل از بازی‌های این هفته 3تیم ایران، عربستان و استرالیا با کسب 9امتیاز از 3بازی صاحب صددرصد امتیاز بودند، اما در نخستین بازی روز چهارم استرالیا مغلوب ژاپن شد و ساعتی بعد ایران هم در زمین خودش مقابل کره‌جنوبی 1-1متوقف شد. اما بعد از توقف این دو تیم، عربستان در یک بازی پرگل توانست چین را 3-2شکست دهد و چهارمین پیروزی‌اش را طی 4بازی به‌دست بیاورد. عربستان حالا با 12امتیاز و تفاضل گل 5+ هم در گروهB صدرنشین است و هم در جمع تمامی 12تیم.

11
بازی‌های گروه ایران در چهارمین روز رقابت‌ها پرگل از آب درآمد و به اندازه تمام 3هفته قبلی گل داشت. در گروهA مسابقات مقدماتی جام‌جهانی که ایران با 5تیم دیگر رقابت می‌کند، طی 3هفته ابتدایی فقط 11گل در 9بازی ردوبدل شد؛ 11گلی که 5تای آن سهم ایران بود و 6گل هم توسط 5تیم دیگر به ثمر رسید، اما سه‌شنبه در چهارمین هفته رقابت‌ها 11گل ردوبدل شد تا این 3مسابقه به اندازه 9مسابقه قبلی گل داشته باشد. پرگل‌ترین بازی را سوریه و لبنان برگزار کردند که مصاف‌شان 5گل داشت و با برتری 3-2لبنان تمام شد. تا قبل از این مسابقه به‌جز ایران و کره‌جنوبی هیچ تیم دیگری در این گروه برنده نشده بود تا اینکه لبنان نخستین برد را به دست آورد و به رتبه سوم جدول صعود کرد.

55
خط دفاعی ایران با وجود اینکه در مقابل کره‌جنوبی برای نخستین‌بار تسلیم شد، اما همچنان با یک گل خورده بهترین خط دفاعی رقابت‌ها در هر دو گروه است. ایران در 3بازی قبلی کلین‌شیت کرده بود (با احتساب 3بازی از مرحله قبلی، ایران 6کلین‌شیت متوالی داشت) اما در مقابل کره‌جنوبی بالاخره دروازه بیرانوند باز شد و حالا ایران در مقابل 6گل زده‌اش یک گل خورده هم دارد. کره‌جنوبی هم با 2گل خورده دومین خط دفاعی برتر را دارد و 4تیم عربستان، استرالیا، ژاپن و لبنان همگی 3گل خورده دارند. ضعیف‌ترین خط دفاعی هم متعلق به ویتنام است که 10گل خورده دارد. بهترین خط حمله را صدرنشین‌های گروهB یعنی عربستان و استرالیا دارند و تیم‌های گروه ایران گل‌های کمتری زده‌اند. در مجموع مسابقات هم 55گل ردوبدل شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید