• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 21 مهر 1400
کد مطلب : 142822
+
-

پل طبیعت‌ رسانه نوین ایران در قامت جهانی

یادداشت
پل طبیعت‌ رسانه نوین ایران در قامت جهانی

سیدمحمد حسین حجازی- مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد

«پل طبیعت» را دیگر کمتر کسی است که نشناسد؛ پلی که این روزها به نماد نوین پایتخت بدل شده و نوای تپش قلب تهران را 7سالی می‌شود خو‌ش‌تر کرده است. از این‌رو کمتر پایتخت‌نشین و گردشگری را می‌توان یافت که قدم بر پیاده راه «پل طبیعت» نگذاشته باشد. که اگر هم پا در قدمگاه آن نگذاشته و حد فاصل بوستان «طالقانی» و بوستان «آب و آتش» را گذر نکرده باشد، حتما زمان عبور بر فراز بزرگراه مدرس، این سازه فولادی را از نظر گذرانده و باز هم اگر توفیق این نیم‌نگاه را هم نیافته باشد با تصاویر آن در رسانه‌های جمعی مواجه شده‌که‌‌ مانند برج «میلاد» و برج «آزادی» نمادی شناخته شده محسوب می‌شود.
شناختی که آن‌را در کنار جانمایی مناسب مدیون طراحان جوان ایرانی هستیم که توانستند بهترین هنر خود را در بخش معماری ارائه دهند و به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورند به‌طوری که هم‌اکنون«پل طبیعت» بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی و سازه برتر فولادی ایران بوده و برای همین هم این پل نه‌تنها در تهران و ایران بلکه در جهان شناخته شده و باعث فخر و مباهات ماست‌ چون در بخش معماری توانسته استعداد هنرمندانه معماران ایرانی را به خوبی به رخ بکشد و جایزه بین‌المللی خشت طلایی، جایزه معماری آقاخان، جایزه نقره‌ای IPMA برای مدیریت پروژه(پاناما) جایزه MEIDAA در بخش پروژه‌های عمومی و شهری خاورمیانه‌ (دوبی، امارات متحده عربی)، جایزه Award+A Architizer دربخش پل و بزرگراه‌ها‌(‌نیویورک، ایالت متحده آمریکا) و… بخشی از کارنامه‌ درخشان معماری این پل در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.
اما در کنار معماری به‌دلیل جذابیت‌های گردشگری‌ و تشویق مشتاقان گردشگری داخلی و خارجی برای تماشای از نزدیک این پل و قدم گذاشتن روی آن باعث شده تا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نیز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد را به عضویت خود درآورد که در شناخت و معرفی تهران و ایران به‌عنوان شهر و کشوری گردشگرپذیر تأثیر بسزایی خواهد داشت. از این‌رو امروز به‌عنوان، هفتمین سالگرد افتتاح «پل طبیعت» را بهانه‌ای دانستیم برای یادآوری توانایی جوانان توانمند ایرانی که می‌توانند با وجود تمام تحریم‌ها، فشارها و ظلم‌ها همچنان خوش بدرخشند و باعث افتخار میهن عزیزمان باشند؛ پلی که افتخار پایتخت و کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است. پلی که با نماد درخت طراحی و در زمان ساخت آن حتی یک درخت قطع نشد. پلی که نام طبیعت زیبنده آن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید