• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142577
+
-

آماربازی

01
سردار آزمون در بازی با امارات، پنالتی تیم ملی را از دست داد و علی خسیف موفق به مهار ضربه او شد. این نخستین پنالتی سردار برای تیم ملی بود و او پیش از این هرگز در تیم‌ملی پشت ضربه پنالتی قرار نگرفته بود. از بازیکنانی که قبلا برای تیم ملی پنالتی زده بودند، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی و احسان حاج‌صفی در زمان پنالتی زدن سردار در زمین حضور داشتند. عزت‌اللهی در تیم ملی یک پنالتی زده که آن یک ضربه را هم از دست داده و حالا با سردار آزمون آمار مشابهی دارد. مهدی طارمی هم یک پنالتی برای تیم ملی زده که موفق بوده و حاج‌صفی هم هر دو پنالتی‌اش برای تیم ملی را به گل تبدیل کرده است.

18
از زمانی که جواد نکونام به‌عنوان کاپیتان و پنالتی‌زن اول از تیم ملی خداحافظی کرده، تیم ملی ایران 18بار در جریان بازی صاحب پنالتی شده که 13پنالتی گل شده و 5ضربه هم به هدر رفته است. اشکان دژاگه بیشترین پنالتی را بعد از رفتن نکونام زده است. او 6پنالتی برای تیم ملی زده که 5ضربه تبدیل به گل شده و یکی هدر رفته است. بعد از او مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فر هر کدام 3پنالتی زده‌اند که آمار گلزنی‌شان هم مساوی است. این دو نفر هرکدام یک‌بار پنالتی از دست داده‌اند. حاج‌صفی 2بار و جهانبخش و طارمی هر کدام یک‌بار پنالتی زده‌اند که همه این ضربات گل شده است. عزت‌اللهی و آزمون هم تنها پنالتی‌شان را هدر داده‌اند.

06
مهدی طارمی در بازی با امارات برای ششمین بار تیم ملی ایران را صاحب پنالتی کرد. این بیشترین تعداد پنالتی است که یک بازیکن توانسته در 10سال اخیر برای تیم ملی به‌دست بیاورد. طارمی در تمام باشگاه‌های اخیرش یعنی پرسپولیس، الغرافه، ریوآوه و پورتو نیز رکورددار کسب پنالتی است. او همچنین یک رکورد دیگر را در بازی با امارات ارتقا داد. گلی که طارمی به امارات زد یازدهمین گل تیم ملی بود که از همکاری زوج سردار-طارمی به‌دست می‌آمد. آزمون و طارمی به‌ترتیب با زدن 18و 14گل، رکورددار گلزنی در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در نسل حاضر هستند. از نسل‌های گذشته نیز فقط علی دایی (35گل) و کریم باقری (28گل) آماری بهتر از سردار و طارمی دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید