• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142574
+
-

فراتر از عجیب‌وغریب

چرا درخواست پرسپولیس از تیم ملی شگفت‌انگیز بود؟

بهروز رسایلی

در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان بین  2 بازی رسمی، جدی و سرنوشت‌ساز خود برابر امارات و کره‌جنوبی در انتخابی جام‌جهانی قرار دارد، افشای درخواست پرسپولیسی‌ها از این تیم مایه تعجب و شگفتی شده است. پرسپولیس که برای کسب آمادگی پیش از بازی با الهلال عربستان چند مسابقه دوستانه تدارک دیده بود، در آخرین بازی خود به مصاف سپاهان رفت. این دیدار پشت درهای بسته و مطابق اعلام قبلی بدون حضور ملی‌پوشان برگزار شد. از قضا سرخ‌ها بازی را 3بر یک بردند اما بعد از مسابقه مسئولان این تیم به گلایه از دراگان اسکوچیچ پرداختند. چرا؟ چون از سرمربی تیم ملی خواسته بودند برای این بازی دوستانه میلاد سرلک و مهدی ترابی را در اختیار پرسپولیس قرار بدهد، اما او مخالفت کرده است!
آدم باورش نمی‌شد چنین توقعی در این سطح از فوتبال حرفه‌ای وجود داشته و با برآورده نشدن آن، تازه باشگاه مطالبه‌گر شاکی هم شده است! به قول عوام، مگر «خانه خاله» است که بازیکن از اردوی تیم ملی به باشگاه برود و بعد دوباره برگردد؟ حتی اگر تیم ملی یک بازی دوستانه سطح پایین هم داشت چنین انتظاری به گزاف بود، وای به حالا که با یکی از قدرت‌های بزرگ قاره بازی داریم. استدلال پرسپولیسی‌ها این است که سرلک و ترابی جلوی امارات بازی نکرده بودند و اشکالی پیش نمی‌آمد اگر برابر سپاهان به میدان می‌رفتند. پرسش اینجاست که شما از کجا می‌دانید این دو بازیکن جلوی کره هم به میدان نخواهند رفت؟ اصلا شاید شرایطی به‌وجود بیاید که سرمربی تیم از دقیقه10 ناچار به استفاده از آنها شود؟ به علاوه چه تضمینی بود که این بازیکنان در مسابقه دوستانه پرسپولیس مصدوم نشوند؟ اصلا اگر اسکوچیچ این تقاضا را می‌پذیرفت، منتقدان چه موضعی می‌گرفتند؟ به بی‌عرضگی و ناتوانی در برقراری انضباط متهمش نمی‌کردند؟ بقیه باشگاه‌ها چه می‌گفتند؟ از این به بعد سنگ روی سنگ بند می‌شد؟ این چه توقعی است واقعا؟
اینکه لیگ به موقع شروع نشد، هم به زیان پرسپولیس بود و هم به ضرر خود تیم ملی، اما این دلیل نمی‌شود در فوتبال حرفه‌ای امروز چنین درخواست‌های عجیب و غریبی داشته باشیم. الهلال هم با 12ملی‌پوش غایب با التعاون بازی دوستانه برگزار کرد؛ باید نامه می‌زدند به هروه رنار که بازیکنان ما را پس بده؟ تازه پرسپولیس می‌توانست بازی با سپاهان را برای قبل از اردوی تیم ملی برنامه‌ریزی کند. کافی بود تاریخ این بازی با 2 مسابقه تدارکاتی قبلی سرخپوشان برابر پیکان و شهرداری آستارا عوض شود تا همه ملی‌پوشان در آن حاضر باشند. حالا که هیچ‌کدام از این کارها را نکرده‌اید و درخواست غیرمنطقی‌تان هم رد شده، لااقل موضوع را رسانه‌ای نکنید و هواداران را علیه تیم ملی نشورانید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید