• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142578
+
-

نکته بازی/ یک عمر «آفلاین» بودیم


بعد از کلی حرف و حدیث در مورد استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در بازی ایران و کره و یک عالمه پز‌دادن که تجهیزات VAR وارد کشور شد، نهایتا خبر رسید که از این سیستم در مسابقه سه‌شنبه استفاده نخواهد شد. البته مدیران فدراسیون فوتبال باز خودشان را از تک و تا نینداخته‌اند و مدعی هستند قرار است از این سیستم به‌صورت آفلاین استفاده شود؛ این یعنی تصاویر را در اتاق بازبینی ببینند اما هیچ مشورتی به داور ندهند! به این ترتیب معلوم می‌شود ما هم یک عمر کنار خانواده و دوستان در حال استفاده آفلاین از VAR بودیم و خودمان نمی‌دانستیم. همه‌اش نظر می‌دادیم که این آفساید است یا آن صحنه خطا نبود. طبیعتا ما هم به داور اصلی مشورت نمی‌دادیم و تأثیری در قضاوت مسابقه نداشتیم!

آفرین به این سعه‌صدر
در آستانه آغاز مسابقات لیگ بیست‌ویکم، تیم‌های مختلف مشغول برگزاری بازی‌های تدارکاتی هستند تا خودشان را آماده کنند. در این بین گویا عزیزان به کلی فراموش می‌کنند مسابقه دوستانه یعنی چه و هدف از برگزاری آن چیست. بعد از جنجال‌سازی امیر قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر در بازی با فولاد، حالا خبر رسیده مهدی تارتار هم وسط بازی دوستانه تیمش قهر کرده و رفته دنبال کارش! این بازی بین 2 تیم ذوب‌آهن و نساجی برگزار شده و به تساوی یک - یک انجامیده است. سرمربی تیم اصفهانی هم که از نحوه قضاوت داور مسابقه شاکی بود، وسط نیمه‌دوم ول کرده و رفته! واقعا مرحبا به این همه سعه‌صدر و حرفه‌ای‌گری. وقتی دوستان در مسابقات بی‌اهمیت دوستانه اینطور به سیم آخر می‌زنند، معلوم است که در لیگ چه خبر خواهد بود.

ببخشید آقای سوارس!
بازی دوستانه بین استقلال و پیکان که به تساوی 2-2 انجامید، یک حاشیه عجیب داشت؛ گل دوم پیکان را محمدحسین فلاح به ثمر رساند؛ مهاجمی که فصل گذشته در استقلال بود و فرهاد مجیدی از او استفاده نکرد. فلاح ابتدای فصل به پیکان پیوست و حالا بعد از گلزنی برای تیم سابقش خط‌و‌نشان کشیده است. شادی گل این بازیکن جوان شبیه خوشحالی لوییس سوارس بعد از گلزنی به بارسلونا بود. مهاجم اتلتیکو مادرید با دستش ژست تلفن زدن را گرفت تا به مربیان بارسا بابت عدم‌تمدید قراردادش طعنه بزند. جالب است که سوارس بعد از قهرمان کردن اتلتیکو در لالیگا و اثبات شایستگی‌هایش این کار را کرده اما گویا برای فلاح گلزنی در یک بازی دوستانه به همان اندازه مهم بوده است. ببخشید آقای سوارس!

این خبر را به اشتراک بگذارید