• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 مهر 1400
کد مطلب : 142394
+
-

خبر آخر/ لبخند بنا با دبل برنزی

خبر آخر/ لبخند بنا با دبل برنزی

در روزی که 2‌فرنگی‌کار ایران به فینال رقابت‌های جهانی رسیدند، شاگردان محمد بنا صاحب 2‌مدال برنز هم شدند تا این مربی کمی از زیر فشار ناکامی‌های روز اول خارج شود. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی فرنگی ایران دیروز فرصت کسب 3‌مدال برنز را داشت.
 
پایان تلخ
محمدرضا مختاری در وزن 72‌کیلوگرم و در دور نخست، مقابل کریستوف بورگر از اتریش 9برصفر به برتری رسید و در دومین کشتی خود با امتیاز عالی 12بر2 کشتی‌گیر کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. مختاری در دور سوم، کشتی‌گیر تیم آذربایجان را با نتیجه 9بریک شکست داد و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه 10بر6 در مقابل مالخاس امویان از ارمنستان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. محمدرضا مختاری شب گذشته در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز در مقابل کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی قرار گرفت و با یک نمایش ضعیف با نتیجه 10بریک شکست خورد و به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

مرد برنزی
محمدعلی گرایی در وزن 77‌کیلوگرم، اولین مدال کشتی فرنگی در مسابقات جهانی نروژ را کسب کرد. کاپیتان تیم ملی ایران، در روز نخست مسابقات ابتدا آیک مناتسکانیان از بلغارستان را با نتیجه 6بریک شکست داد و سپس در دومین کشتی خود  بولکوادزه از گرجستان را با نتیجه مشابه  6بریک مغلوب کرد. گرایی برای رسیدن به نیمه‌نهایی مقابل ولاسوف، قهرمان پرآوازه روس‌ها قرار گرفت که 2‌طلای المپیک را در کارنامه خود دارد. او در این کشتی با نتیجه 10بریک شکست خورد و با راهیابی ولاسوف به فینال، به جدول شانس مجدد راه ‌یافت. گرایی در جدول شانس مجدد شادوکایف از قزاقستان را با نتیجه 9برصفر از پیش‌رو برداشت و به دیدار رده‌بندی رسید. قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا در رده‌بندی تاماش لوای از مجارستان را در کمتر از 3‌دقیقه با نتیجه 9برصفر شکست داد و به سومین مدال برنز مسابقات جهانی خودش رسید. گرایی پیش از این در مسابقات جهانی2017 فرانسه و 2019قزاقستان صاحب مدال برنز جهان شده بود.

دبل برنزی
پژمان پشتام در وزن 82‌کیلوگرم آخرین نماینده ایران در روز دوم مسابقات جهانی بود که باید برای کسب مدال برنز در مقابل اسزوبال از مجارستان قرار می‌گرفت. دارنده مدال طلا و نقره آسیا، پیش از این در دور نخست، سینگ هارپرت از هند را با نتیجه  4بر3 شکست داد و در کشتی دوم خود با نتیجه 7بر2  طارق عبدالسلام از بلغارستان را از سد راه برداشت. پشتام در سومین مبارزه خود رادزیک کولیو از بلاروس را با نتیجه  3بریک  شکست داد و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در نیمه‌نهایی کشتی را با نتیجه 5بر2 به برهان آکبوداک از ترکیه واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند. با این وجود پشتام در دیدار رده‌بندی با یک‌ کشتی منطقی و حساب شده و با نتیجه 4برصفر حریف مجارستانی خود را شکست داد تا محمد بنا دومین برنز شاگردانش را جشن بگیرد. پشتام سال‌ها رقیب محمدعلی گرایی در وزن 77‌کیلوگرم بود که در نهایت با نظر کادر فنی تغییر وزن داد و موفق شد اولین مدال جهانی خود را در وزن 82‌کیلوگرم کسب کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید