• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 مهر 1400
کد مطلب : 142328
+
-

کارت دیجیتال واکسن از شما، پیشنهاد سفر مترویی در تهران با ما

تمرین آشتی با شهر

تمرین آشتی با شهر

  سعید برآبادی

هر رابطه‌ای پس از رفع مشکلات، نیاز به بهبود و بازآفرینی دارد؛ آن هم پس از طی‌شدن شرایط سخت و دوری از یکدیگر. از بهمن‌ماه آن سال سیاه 1398تا امروز که تهران آرام‌آرام دارد به سمت آرامش و سلامتی می‌رود، یعنی در یک بازه تقریبا 2ساله اوج‌گیری پاندمی کرونا، رابطه شهروندان و متن شهر تا حدود زیادی از بین رفته و شاید اعیاد ربیع‌الاول بهانه‌ای باشد برای این آشتی، برای تمرین بازگشت به زندگی عادی و کشف دوباره تهران اما پیش از آنکه آماده سفر به نقاط دیدنی تهران شوید، شارژ بلیت متروی خود را چک کنید و کارت دیجیتال واکسن خود را از سایت وزارت بهداشت  بگیرید و همراه داشته باشید؛ چون ما قرار است برایتان دیدنی‌های تهران را این بار از دریچه چشم ایستگاه‌های مترو ببینیم. در این تهران‌گردی، ایستگاه‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که به بخش مهمی از آثار تاریخی و دیدنی تهران نزدیک باشند.

ایستگاه پانزده‌خرداد

ایستگاه پانزده خرداد در نوع خود یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های متروی تهران است؛ چرا که از زمان ساخت مترو در پایتخت، جابه‌جایی حجم انبوه مراجعان بازار بزرگ پایتخت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری بوده و البته که خواهد بود. با این همه ایستگاه پانزده خرداد به لحاظ جغرافیایی نیز در یک موقعیت حساس قرار گرفته؛ این ایستگاه که در چهارراه گلوبندک واقع است، همسایه دیوار به دیوار بازار بزرگ و تاریخی تهران و کاخ گلستان به شمار می‌رود و به بسیاری از مناطق دیدنی قلب تهران قدیم نزدیک است؛ به‌عنوان مثال با 5دقیقه پیاده‌روی می‌توانید شمس‌العماره را در خیابان ناصر‌خسرو ببینید یا کمی بالاتر از آن، دارالفنون با گذشته تاریخی‌اش پیش روی شماست. همچنین در بازار هم دیدن مساجد و حسینیه‌های تاریخی را توصیه می‌کنیم که همگی به سادگی و با صرف چند دقیقه پیاده‌روی قابل‌دسترسی هستند.

ایستگاه تجریش

ایستگاه میدان تجریش که در قلب منطقه یک شهرداری قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌ها برای شروع گردشگری در تهران به‌حساب می‌آید. در این روزهای نورانی ‌ماه ربیع‌الاول، احتمالا نخستین مقصد گردشگرانی که در این ایستگاه از قطار پیاده می‌شوند زیارت امامزاده صالح(ع) در جوار این ایستگاه است. بعد از آن نوبت به بازدید از بازار تجریش و تنفس عطر میوه‌ها و سبزی‌های تازه می‌رسد و در آخر می‌توانید انتخاب کنید که دوست دارید کاخ سعدآباد را ببینید یا کاخ نیاوران را. شبکه تاکسی مستقر در 2میدان تجریش و قدس، شما را به این دو کاخ خواهند رساند.

ایستگاه تئاترشهر

ممکن است تصمیم گرفته باشید حالا که واکسن زده‌اید، کمی در این روزهای پاییزی تهران پیاده‌روی کنید. طبیعتا بهترین خیابان برای این کار، خیابان ولیعصر (عج) است که در مسیر طولانی خود، جلوه‌های متفاوتی از پایتخت را به عابران نشان می‌دهد. پیشنهاد ما برای این گشت‌و‌گذار، ایستگاه متروی تئاترشهر است. از این ایستگاه علاوه بر آنکه می‌توانید به 2تالار هنری مهم پایتخت یعنی تالار رودکی و تئاترشهر بروید و حتی آرام‌آرام خودتان را برای جشنواره‌های موسیقی و تئاتر و فیلم فجر آماده کنید، می‌توانید سری هم به کافه‌های مختلف حاضر در این خیابان بزنید. تفرج در پارک دانشجو، رفتن به پارک ساعی و... هم از طریق این ایستگاه و با کمک خطوط بی‌آرتی و تاکسی قابل‌انجام است.

ایستگاه بهارستان

ایستگاه بهارستان را به این خاطر پیشنهاد می‌کنیم که از طریق آن می‌شود به بخش مهمی از قلب تاریخی پایتخت رفت و جاذبه‌های کم‌نظیر آن را دید. با این همه، خود میدان بهارستان و راسته‌های منتهی به آن نیز یکی از محورهایی ا‌ست که با فروکش کردن پاندمی کرونا، به‌زودی میزبان تهرانی‌های بیشتری خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید پاییزی و قدم‌زدن بر سنگفرش‌های دل‌انگیز میدان بهارستان را دارید در همین ایستگاه از متروپیاده شوید. دیدار از مسجد آیت‌الله‌مطهری، دیدار از ساختمان مجلس، رفتن به باغ نگارستان و... تنها بخشی از زیبایی‌های همسایه این مترو است؛ میدان بهارستان به محله‌هایی چون چراغ برق، امیرکبیر، سرچشمه و... دسترسی دارد که هر کدام از اینها، داستانی دارند برای چشم‌های جوینده شما در دل این شهر.

ایستگاه برج‌میلاد

خط 7مترو که چند ماهی ا‌ست کار خود را آغاز کرده، علاوه بر ایجاد دسترسی ارزان به مناطقی چون اتوبان آهنگ، میدان قیام، بریانک و شهرک‌غرب، ایستگاه‌های متعددی هم دارد که همسایه آثار تاریخی و دیدنی‌های پایتخت به‌حساب می‌آید؛ مثلا برای رفتن به موزه حیات‌وحش بریانک، استفاده از متروی ایستگاه بریانک فاصله شما را تا موزه به چند دقیقه کاهش خواهد داد. همچنین ایستگاه برج میلاد که در مجموعه فرهنگی برج قرار گرفته، بهترین وسیله برای تردد گردشگران به برج را فراهم کرده است. علاوه بر اینها اگر سوار متروهای این خط شدید ما 2پیشنهاد برایتان داریم؛ اولی پیاده‌شدن در ایستگاه چهل‌تن دولاب و گشت‌و‌گذار در محله قدیمی سرآسیاب دولاب است و دیگری، فلافل خوردن در همسایگی موزه حیات‌وحش
بریانک.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید