• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142101
+
-

قرعه 1+20

لیگ بیست‌ویکم قرعه‌کشی شد و 3 مدعی قهرمانی با قرعه‌های خوب و مناسبی در هفته‌های اول روبه‌رو شدند؛ داربی تهران در هفته هشتم و مصاف سپاهان با سرخابی‌ها در هفته‌های 10 و 12 برگزار می‌شود

قرعه 1+20

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر ایران دیروز برگزار شد و 16تیم حاضر در این رقابت‌ها برنامه هفته به‌هفته خود را برای این رقابت‌ها دریافت کردند. لیگ بیست‌ویکم از روز 27مهر آغاز می‌شود و پرسپولیس به‌عنوان قهرمان 5فصل اخیر در هفته ابتدایی باید به اهواز سفر کند و مقابل فولاد قرار بگیرد؛ مسابقه‌ای که با توجه به بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان احتمالا به تعویق خواهد افتاد و شاید پرسپولیس در نخستین مسابقه‌اش به مصاف نساجی برود. داربی تهران هم در هفته هشتم برگزار می‌شود که میزبان بازی رفت، تیم استقلال خواهد بود.

    3تیم اول، 3هفته اول
در میان 3تیم اول فصل گذشته که روی کاغذ مدعیان قهرمانی فصل جدید هم محسوب می‌شوند، استقلال شروع نسبتا مشکل‌تری نسبت به 2 رقیب دیگر خواهد داشت. تیم مجیدی در نخستین هفته میزبان تیم تازه‌وارد هوادار است که مصاف آبی‌ها با گلزن سابق‌شان رضا عنایتی جالب خواهد بود. استقلال در هفته دوم به زمین ذوب‌آهن می‌رود و در هفته سوم هم میزبان تراکتور خواهد بود که بازی‌های نسبتا مشکلی محسوب می‌شوند. اما سپاهان در 3هفته ابتدایی با مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان و هوادار بازی می‌کند که قرعه نسبتا ساده‌تری برای هفته‌های ابتدایی است. پرسپولیس هم برای بازی اول با قرعه سختی روبه‌رو شده که البته ممکن است این بازی به تعویق بیفتد. حریفان بعدی پرسپولیس به‌ترتیب نساجی، آلومینیوم و گل‌گهر خواهند بود.

    پرسپولیس در شیراز تمام می‌کند
اما برای مدعیان قهرمانی لیگ، حریفان هفته پایانی هم از اهمیت خاصی برخوردارند و تیمی که در هفته‌های آخر حریفان ساده‌تری داشته باشد شانس بالاتری برای قهرمانی خواهد داشت. پرسپولیس در 3هفته پایانی با تراکتور، پدیده و فجرسپاسی بازی می‌کند. استقلال در 3هفته آخر باید به مصاف آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان برود. سپاهان هم در هفته‌های پایانی با پدیده، فولاد و آلومینیوم بازی می‌کند. پرسپولیس در آخرین بازی فصل باید به شیراز برود اما استقلال و سپاهان در آخرین بازی میزبان هستند و به‌ترتیب با نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم بازی می‌کنند.

    دوئل‌های مستقیم مدعیان
و اما بازی‌های بزرگ فصل و دوئل تیم‌های مدعی؛ داربی تهران در هفته هشتم، نخستین دوئل 6امتیازی میان 3تیم مدعی است. 2 هفته بعد استقلال با سپاهان بازی می‌کند و 2 هفته بعدتر (هفته دوازدهم) پرسپولیس و سپاهان بازی معروف به ال‌کلاسیکوی ایران را برگزار می‌کنند. بازی رفت استقلال و سپاهان در تهران برگزار می‌شود اما پرسپولیس در بازی رفت میهمان سپاهان است و باید به اصفهان برود. اگر گل‌گهر را هم ضلع چهارم قهرمانی به‌حساب بیاوریم، این تیم به‌ترتیب در هفته‌های چهارم، ششم و هشتم باید با پرسپولیس، استقلال و سپاهان بازی کند

   بدشانس‌ها؛ تراکتور، نساجی و هوادار
اگر به‌دنبال سخت‌ترین قرعه در هفته‌های ابتدایی بگردیم به تیم‌های تراکتور، نساجی و هوادار می‌رسیم که می‌توان گفت بدشانس‌ترین تیم‌ها در قرعه‌کشی بوده‌اند. تیم تازه‌وارد هوادار در همان 3هفته اول باید با استقلال و سپاهان بازی کند که در هر 2 بازی هم میهمان است. تراکتور در 5هفته ابتدایی هم با استقلال و سپاهان بازی می‌کند، هم با تیم امیر قلعه‌نویی. نساجی هم هفته دوم و سوم در 2 میهمانی متوالی به زمین پرسپولیس و گل‌گهر می‌رود و میهمانی بعدی‌اش هم در هفته پنجم مقابل استقلال خواهد بود. عجب قرعه سختی نصیب شهر خسته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :