• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142110
+
-

آماربازی


43
با ورود تیم هوادار به جمع تیم‌های لیگ برتری، تعداد کل تیم‌هایی که سابقه بازی در لیگ برتر را دارند به 43تیم رسید. پیش از این و تا پایان بیستمین دوره لیگ برتر 42تیم افتخار حضور در این رقابت‌ها را - از یک دوره تا 20دوره- به‌دست آورده بودند. تیم‌های یک‌دوره‌ای لیگ برتر شهیدقندی یزد، پیام مشهد، شیرین‌فراز کرمانشاه، مس سرچشمه، آلومینیوم هرمزگان و گهر زاگرس هستند که همه آنها در نخستین فصل حضورشان در لیگ برتر سقوط کردند و نتوانستند بیش از یک دوره در این رقابت‌ها حاضر باشند. آلومینیوم اراک و مس رفسنجان که فصل گذشته برای نخستین بار پا به لیگ برتر گذاشته بودند خودشان را حفظ کردند تا خرج‌ خودشان را از این 6تیم سوا کنند. باید دید هوادار امسال در لیگ برتر می‌ماند یا به جمع یک‌دوره‌ای‌ها اضافه می‌شود.

16
 اگر قرار باشد با حضور تیم‌هایی که سابقه بیشترین بازی در لیگ برتر را دارند یک لیگ 16تیمی برگزار شود، این رقابت‌ها میهمانان جالبی چون ابومسلم مشهد، ملوان، استقلال اهواز، پاس و... خواهد داشت. تیم‌هایی که سال‌هاست در لیگ برتر حضور ندارند و برخی از آنها منحل شده‌اند اما هنوز جزو پرسابقه‌ترین تیم‌های لیگ برتر هستند. با احتساب لیگ21که دیروز قرعه‌کشی شد، 16تیمی که بیشترین حضور را در لیگ برتر دارند عبارتند از پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن (21دوره)، سایپا و فولاد (20دوره)، پیکان (17دوره)، تراکتور و ملوان (14دوره)، صبا و فجرسپاسی (13دوره)، راه‌آهن تهران و نفت آبادان (11دوره)، پاس (10دوره)، ابومسلم مشهد و استقلال اهواز (9دوره).

08
 از 16تیم حاضر در این فصل، نیمی از آنها در میان 16تیم پرسابقه ادوار لیگ برتر هم جای دارند و نیم دیگر هنوز تعداد ادوار حضورشان کمتر از آن است که به جمع پرسابقه‌ها برسند. تیم پدیده در 7فصل اخیر لیگ برتر حضور داشته و امسال برای هشتمین بار حضور دارد تا به رکورد برق شیراز، داماش، مس کرمان و نفت تهران برسد. نفت مسجدسلیمان امسال برای پنجمین بار در لیگ برتر حاضر خواهد بود و نساجی هم چهارمین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند. گل‌گهر امسال برای سومین بار در لیگ برتر حاضر است و مس رفسنجان و آلومینیوم هم دومین حضور خود را تجربه خواهند کرد. هوادار تهران هم که برای نخستین بار به لیگ برتر رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید