• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142111
+
-

نکته بازی/ فوتبال مرز ندارد برادر!



محرم نویدکیا را دوست داریم و اغلب حرف‌هایش را هم منطقی و قابل‌قبول می‌دانیم، اما او به تازگی اظهارنظری کرده که جای بحث دارد. سرمربی سپاهان که فصل گذشته با تیمش نایب‌قهرمان لیگ برتر شد، در این مورد گفته: «تنها تیمی هستیم که با پایتخت‌نشینان رقابت تنگاتنگ داریم.» باید به محرم عزیز گفت این حرف‌ها در دنیا منسوخ شده است. فوتبال دیگر مرز جغرافیایی نمی‌شناسد. شما این مصاحبه را 3 روز بعد از آن انجام می‌دهی که تیم شریف مولداوی در سانتیاگو برنابئو رئال مادرید بزرگ را می‌برد و صدرنشین گروه می‌شود. فرض کنید در اسپانیا هم بحث پایتخت‌نشینی وجود داشته باشد؛ در این صورت باید بارسلونا را بهترین تیم شهرستانی تاریخ دانست! در ضمن گاهی سپاهان شما، بیشتر از کل پایتخت‌نشین‌ها هزینه می‌کند. پس رقابت تنگاتنگ تعجبی ندارد.

مهدوی‌کیا و امتیاز منحصربه‌فرد

این روزها که تمرینات تیم ملی امید زیرنظر مهدی مهدوی‌کیا آغاز شده است، خیلی از پیشکسوتان در این مورد اظهارنظر می‌کنند. چیزی هم که فصل مشترک همه مصاحبه‌های آنهاست، ابراز امیدواری نسبت به موفقیت این تیم است. کار چنان است که حتی داریوش یزدانی به‌عنوان بازیکن پیشین استقلال می‌گوید کسانی که به کارنامه مهدوی‌کیا انتقاد دارند را باید با بنزین سوزاند! بقیه هم هستند و دیدگاه‌های مشابهی دارند؛ از محرم نویدکیا تا رسول خطیبی. این جو مثبت، بزرگ‌ترین امتیازی است که مهدوی‌کیا نسبت به مربیان قبلی دارد. در دوران سایر مربیان، اساسا یا تیم ملی امید دیده نمی‌شد و مورد توجه قرار نمی‌گرفت یا نگاه‌ها انتقادی بود، اما حالا حسن شهرت کیا، جو موجود را عوض کرده و امیدواریم او درنهایت با این تیم موفق شود.

کارخانه «کالدرون»سازی!

درست در روزهایی که دست پرسپولیس به‌خاطر شکایت گابریل کالدرون زیر ساطور است، بدعهدی در قبال بوژیدار رادوشوویچ باعث شده صدای تنها بازیکن خارجی پرسپولیس هم در بیاید. آنقدر با رادو بد تا کرده‌اند که او باز هم تهدید به فسخ قرارداد کرده؛ اقدامی که اگر انجام شود، با توجه به قرارداد 3ساله این دروازه‌بان، برای قرمزها حسابی گران تمام خواهد شد. جالب است که جناب صدری، عضو هیأت‌مدیره از زمان ندادن کالدرون به پرسپولیس شکایت دارد، اما در عین حال متوجه نیست که مسئولان فعلی هم با بی‌توجهی به رادو، در حال تولید یک کالدرون دیگر هستند. خارجی‌ها وقتی این بی‌احترامی‌ها را می‌بینند، بدتر سر لج می‌افتند و ممکن است باشگاه را به دردسر بیندازند. اگر با کالدرون هم «محترمانه» رفتار می‌شد، شاید کار به اینجا نمی‌کشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید