• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 10 مهر 1400
کد مطلب : 141941
+
-

با خاص‌ترین فودکورت‌های متروی جهان آشنا شوید

تالار خوراکی‌ها در انتظار شما

تالار خوراکی‌ها در انتظار شما


اصطلاح «فود‌کورت» زمانی به فرهنگ لغت و بعد هم عادت‌های تفریحی ما راه پیدا کرد که بالاترین یا پایین‌ترین طبقه هر «سنتر» یا همان مرکز خرید بزرگ، به این مجموعه‌های غذایی مجهز شد؛ مجموعه‌هایی که از یک سمت آن بوی قورمه و قیمه بلند است و از سمت دیگر بوی پیتزا و سیب‌زمینی سرخ کرده صدایت می‌کنند! فود‌کورت‌ها با هدف دسترسی آسان مشتری‌ها به خوراکی پس از خرید و از سوی دیگر پاسخگویی به نیاز هر نوع ذائقه‌ای متولد شدند. در کشور ما فقط در مراکز خرید بزرگ، این مجموعه‌ها وجود دارند. اما در بعضی از کشورهای جهان، خطوط مترو، به فود کورت یا رستوران‌های خاص مجهز هستند. جالب است نه؟ به همین دلیل هم می‌خواهیم با خاص‌ترین فودکورت‌های جهان - که هر کدام ویژگی خاصی هم دارند - آشنا شویم.

ایستگاه مرکانتیل

رستوران - سوپرمارکت ایستگاه اتحادیه دنور در ایالات متحده، با سرمایه‌گذاری دو رستوران شناخته‌شده و به پیشنهاد سرآشپز «الکس سیدل» بنا شده است. بخشی از این رستوران، سوپرمارکتی است که می‌توانید در ابتدا یا انتهای گردش با مترو، از آن محصولات مختلف گوشتی خریداری کرده و در طرف دیگر، رستورانی برای استراحت و مصرف غذاهای مختلف تهیه شده با ماکارونی است.
ویژگی: امکان خرید و استراحت و مصرف غذا به‌صورت همزمان


ایستگاه ویتاس

یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های رم در ایستگاه « ترمینی»، رستوران ویتاس است. در بین چهار ایستگاه میلان، تورین، ناپل و ونیز، این ایستگاه ویژه قرار دارد. ظاهر آن لوکس و مدرن اما فضای آن تاریک و خاص است.
ویژگی: در این مجموعه کافه‌ها می‌توانید با قیمت‌های باورنکردنی پیتزا، پاستا و دیگر انواع غذاها و دسر و نوشیدنی‌ها را خرید کرده و میل کنید.


ایستگاه سن‌پائولو دی‌بوچه

رستوران «جمنا دلا فورونترا کادیز»، در اسپانیا، یکی از رستوران‌هایی است که در هر فصل سال، پس از متروگردی، می‌تواند مکان مناسبی برای استراحت باشد. فضای سنگی رستوران در تابستان باعث خنکی و شومینه‌های بزرگ و زیبای آن در زمستان باعث گرمای محیط رستوران می‌شود. اگر به این رستوران رفتید، حتما خوراکی‌های تهیه شده با قارچ، کروکت ژامبون شکم‌پر با اسفناج را امتحان کنید.
ویژگی: منوی مقرون به صرفه و فضای ساده و شیک

گیلبرت اسکات

تا سال2011 میلادی، مترو و خطوط قطار لندن به فکر ارائه خوراکی‌های خاص به مسافران نبودند اما پس از آن متروهای لندن به این نتیجه رسیدند که این مکان‌ها برای رفع خستگی مسافران ضروری است. رستوران گیلبرت اسکات در ایستگاه سنت پانکراس یکی از معروف‌ترین آنهاست.
ویژگی: ارائه غذاهای محلی مانند مرغ کورنیش، خوراک خرگوش و...

ایستگاه ال کلاس

«سیتودو» و «سنترال استیشن» دو رستوران - کافی‌شاپ ویژه شهر هلند هستند که برای عشاق طبیعت طراحی شده‌اند. تصاویر حیات‌وحش، انواع گل‌ها و گیاهان، زینت‌بخش این فضا هستند. دیوارهای این مکان چوبی و سقف آن بلند است.
ویژگی: ارزان‌بودن منوی این رستوران شگفت‌انگیز است. به‌طوری که با 6.5یورو صبحانه مفصل و خوشمزه‌ای می‌خورند. نکته دیگر اینکه مدت زمان حاضر‌شدن این صبحانه حداکثر 30دقیقه است.

ایستگاه میدی

چقدر بوی نان را دوست دارید؟ ایستگاه «میدی» شهر بروکسل در بلژیک، بهشت آنهایی است که نان دوست دارند و بوی نان، مست‌شان می‌کند. این بوتیک نان، یکی از بزرگ‌ترین نانوایی‌های کشور بلژیک است. طرح این مکان متعلق به «آنتوان پریتو» و سبک طراحی آن، به سبک «باروک مدرن» است.
ویژگی: منوی غذاها از 20یورو آغاز شده و همراه با نان‌های مختلف مارچوبه، میگو یا ماهی آزاد دودی نیز ارائه می‌شود. فضای خاص و پرنور آن هم دیدنی است.

ایستگاه لترین‌بلو

این ایستگاه خوشمزه در ایستگاه «لیون» شهر پاریس کشور فرانسه واقع شده است. قدمت این مکان به بیش از یک قرن می‌رسد. این مکان به تازگی بازسازی شده اما اصالت خود را حفظ کرده است. به شکلی که اگر باز هم سالوادور دالی، کولت، مارسل پاگنول، بریژیت باردو، کوکو شانل و... پا به این مکان بگذارند، بازهم شیفته این رستوران خواهند شد. قیمت و تنوع غذایی منوی این رستوران مناسب است. به این رستوران، قطار آبی نیز می‌گویند.
ویژگی: قدمت، تنوع غذایی و هزینه، به شکلی که از 35 تا 65یورو قیمت خوراکی‌های آن متغیر است. توجه به جزئیات در دکوراسیون و ارائه غذا از دیگر ویژگی‌های آن است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید