• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14192
+
-

فروش مکمل‌ها فقط در داروخانه

برای جلوگیری از عرضه مکمل‌ها در غیر از داروخانه‌ها گشت‌های مشترک راه‌اندازی می‌شود

سلامت
فروش مکمل‌ها فقط در داروخانه




معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تنها داروخانه‌ها محل عرضه مکمل‌ها هستند و هیچ جای دیگری به جز داروخانه‌ها اجازه عرضه و توزیع مکمل‌ها را ندارند.
به گزارش تسنیم «حسین برزگر» گفت: در جلسه‌ای که با موضوع «ساماندهی عرضه، توزیع و مصرف مکمل و پودرهای نیروزا» با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد، قرار شده است با همراهی دستگاه‌های مسئول گشت‌های مشترک راه‌اندازی شود تا از عرضه مکمل‌ها در غیر از داروخانه‌ها جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد آموزش همگانی ورزشکاران در زمینه مکمل‌های ورزشی توسط کارشناسان معاونت‌های غذا و دارو، درمان، هیأت پزشکی سازمان ورزش و جوانان با تشکیل تیم‌های مشترک انجام شود. معاون غذا و داروی اهواز همچنین بر رویکردهای ارتقای سطح آگاهی عمومی و نظارت و ارزیابی مکمل‌ها در تمامی سطوح با مشارکت تمامی ذی‌نفعان به عنوان ‌یکی از فراورده‌های سلامت که سلامت جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تأکید کرد.


مهم‌ترین تهدید در حوزه ورزش

بازرس هیأت پزشکی ورزش و‌جوانان خوزستان نیز گفت: با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و تهدیدها در حوزه ورزش استفاده غیرمجاز از مکمل‌هاست، برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم به‌ویژه جوانان باید حتما اقدامات شایسته‌ای برای رفع این آسیب‌ها و تهدیدها انجام شود. «سجاد بهمئی» ساماندهی مراکز فروش مکمل‌های مجاز و جمع‌آوری مراکز فروش غیرمجاز در استان را از مهم‌ترین اقداماتی عنوان کرد که می‌توان انجام داد. وی تأکید کرد: با توجه به بازرسی‌هایی که توسط هیأت پزشکی ورزش استان انجام شده، دلیل بسیاری از این ناهنجاری‌ها ناآگاهی افراد به‌ویژه جوانان تشخیص داده شده است که با یک سری کلاس‌های آموزشی می‌توان جلو عرضه این موارد را گرفت.


تعطیلی مراکز غیرمجاز فروش مکمل

دبیر کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فراورده‌های سلامت‌محور استان نیز اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به باشگاه‌ها، ورزشکاران و مردم با اولویت معرفی برچسب اصالت و سلامت و عوارض ناشی از مصرف مکمل‌های غیرمجاز از مهم‌ترین موارد ساماندهی عرضه، توزیع و مصرف مکمل و پودرهای نیروزا در استان است.
«موسی ظهیری‌نژاد» در ادامه بازدیدهای مشترک با حضور نمایندگان درگیر در مبارزه با قاچاق و پیگیری تعطیلی مراکز غیرمجاز فروش مکمل و پودرهای نیروزا از طریق کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق استان را از مهم‌ترین موضوعاتی بیان کرد که باید محقق شوند.


توزیع بروشورهای آموزشی

مدیر نظارت بر دارو و فراورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم عنوان کرد: یکی از چالش‌های موجود، نظارت بر زنجیره سالم تامین مکمل‌های ورزشی از تولید تا توزیع و مصرف است.
«حسین هادوی» گفت: در همین زمینه، برای ساماندهی مکمل‌های ورزشی اقداماتی همچون توزیع بروشورهای آموزشی در باشگاه‌های ورزشی، ایجاد گشت‌های نظارتی مشترک در باشگاه‌های ورزشی، تقویت فروش مکمل‌های ورزشی در داروخانه‌های منتخب، تداوم تشکیل کمیته مشترک معاونت‌های اجرایی دانشگاه و فدراسیون پزشکی به منظور نحوه صحیح مصرف مکمل در باشگاه‌ها در دستور کار کارگروه قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید