• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141871
+
-

کوتاه از حادثه/ قتل عام خانوادگی در ملایر به خاطر ارثیه


جوان خشمگین که بر سر تقسیم ارثیه با اعضای خانواده‌اش دچار اختلاف شده بود در جنایتی هولناک مادر و 2 برادرش را با شلیک گلوله به قتل رساند.
به گزارش همشهری، این حادثه تلخ در یکی از روستاهای شهرستان ملایر واقع در استان همدان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که جوانی 34ساله از مدت‌ها قبل با مادر و برادرانش بر سر تقسیم ارثیه دچار اختلاف شده بود. آنها پیش از این چندین مرتبه بر سر تقسیم ارثیه با یکدیگر صحبت کرده اما به نتیجه نرسیده بودند. برادر کوچک‌تر عجله داشت تا زودتر ارثیه‌اش را دریافت کند اما برادران بزرگ‌تر عجله‌ای نداشتند. اختلافات خانوادگی ادامه داشت تا اینکه برادر کوچک‌تر تصمیم شتابزده‌ای گرفت. او اسلحه شکاری خود را برداشت و سراغ مادر و برادرانش رفت. آنها وقتی اسلحه شکاری را در دستان برادر کوچک‌ترشان دیدند باورشان نمی‌شد که او می‌خواهد تهدیدش را عملی کند. او پیش از این بارها تهدید کرده بود که اگر زودتر ارثیه خانوادگی تعیین تکلیف نشود دست به‌کار خطرناکی می‌زند. جوان خشمگین حالا آمده بود تا حرفش را عملی کند. درحالی‌که خون جلوی چشمانش را گرفته بود اسلحه را به‌سوی عزیزترین افراد زندگی‌اش نشانه گرفت و شلیک کرد و چند لحظه بعد مادر و 2‌برادرش را غرق در خون کرد. مرد جوان وقتی به‌خودش آمد که دیگر کار از کار گذشته بود و آنها جان‌شان را از دست داده بودند و در این شرایط بود که از صحنه جنایت گریخت.
دقایقی از این جنایت می‌گذشت که مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد عامل جنایت پسر کوچک‌تر خانواده است. در این شرایط تلاش‌ها برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد. قریب به یک ساعت از این حادثه گذشته بود که مأموران توانستند با شناسایی مخفیگاه متهم او را دستگیر کنند.
سرهنگ محمدباقر سلگی، فرمانده انتظامی ملایر با اعلام جزئیات این حادثه گفت: دقایقی بعد از این درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای ملایر، بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی، مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهدا برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ۳۴ساله با استفاده از سلاح گرم، 2 برادر ۴۹ و ۵۱ ساله را به همراه مادر۷۲ساله‌اش به قتل رسانده و گریخته است. او ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ شهدا قرار گرفت و با اقدام بموقع و اعزام گشت‌های محسوس و نامحسوس مخفیگاه قاتل متواری شناسایی و کمتر از یک ساعت توسط مأموران دستگیر شد. سرهنگ سلگی در ادامه گفت: در بازجویی تخصصی از متهم به قتل، او به 3 فقره قتل خانوادگی اعتراف کرد و انگیزه‌اش را از ارتکاب جنایت اختلافات چندین‌ساله بر سر ارث و میراث اعلام کرد. به‌گفته او متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید