• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14188
+
-

آخرین وضعیت بازسازی پل‌های ارومیه

صحرا صبوری| ارومیه- خبرنگار:‌

آذربایجان غربی در طبقه بندی استان‌های کشور از لحاظ مخاطرات طبیعی جزو مناطق پرخطر و بحرانی است و در بیشتر فصول سال، سیل، تکرگ، سرما و زلزله، خسارات مادی و معنوی زیادی در این منطقه برجای می‌گذارد خساراتی که در برخی مواقع به بهای جان انسان‌ها تمام می‌شود. بارش باران‌های فصلی در بهار آغازمی‌شود و در برخی روزها شدت می‌گیرد.کارشناسان سازمان هواشناسی در‌باره وقوع سیلاب هشدار می‌دهند. درباره آخرین وضعیت پل‌های تخریب شده روستایی بر اثر سیل بهار سال 96 به گفت و گو با «تقی کهوریان » معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی پرداختیم.

سیل بهار سال گذشته چه خسارت هایی برجاگذاشت؟

پل‌های هاشم آباد و گلستانه بر روی رودخانه باراندوز چای در ارومیه و پل پوش آباد بر روی رودخانه گدار در اشنویه بهار سال گذشته بر اثر طغیان رودخانه‌ها آسیب جدی دیده اند و نیازمند بازسازی هستند چرا که این پل‌ها راه ارتباطی روستاییان و محل و عبور و مرور اهالی‌اند و بازسازی هر چه سریع تر آنها الزامی است.

از نزدیک پیگیر آخرین وضعیت بازسازی پل‌های تخریب شده هستید؟

بله؛ ماه گذشته شخصا برای بازدید از آخرین وضعیت بازسازی و ساخت پل‌های روستاهای هاشم آباد و گلستانه در بخش سیلوانای ارومیه رفته و از نزدیک از این دو پل بازدید کردم. پل گلستانه راه ارتباطی چندین روستا در منطقه مرگور از توابع بخش سیلوانای ارومیه را به هم متصل و محل عبور و مرور بیش از نیمی از اهالی، معلمان و دانش‌آموزان منطقه است و به همین دلیل باید عملیات بازسازی این پل با سرعت بیشتری انجام شود. 

تاکنون چه اقداماتی در بازسازی پل‌های آسیب دیده انجام شده است؟

با اجرای طرح ایمن‌سازی، عملیات تخریب و بازسازی مجدد پل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

برای بازسازی این پل‌ها چه میزان اعتبار مورد نیاز است و عملیات ساخت آن‌ها چه زمانی به اتمام خواهد رسید؟

برای بازسازی پل‌های هاشم آباد و گلستانه هریک 12 میلیارد ریال و پل پوش آباد نیز 40 میلیارد ریال برآورد هزینه ساخت شده است و براساس برنامه زمانبندی عملیات ساخت پل هاشم آباد  درخرداد و گلستانه در شهریور به اتمام می‌رسند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید