• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141868
+
-

عملیات 125برای نجات جان کارگر جوان از بونکر

داخلی
عملیات 125برای نجات جان کارگر جوان از بونکر


کارگر جوان که داخل یک بونکر گرفتار شده بود و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد با سرعت عمل آتش‌نشانان پایتخت از مرگ نجات پیدا کرد.
به گزارش همشهری، عصر روز سه‌شنبه به آتش‌نشانی تهران اعلام شد که کارگر جوانی در یک بونکر ایستاده در شهرک صنعتی شمس‌آباد گرفتار شده و جانش در خطر است. با وجود اینکه این محل در محدوده آتش‌نشانی تهران نبود اما بی‌درنگ گروهی از آتش‌نشانان برای نجات این کارگر راهی محل حادثه شدند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: ساعت۱۶:۱۰ روز دوشنبه یک مورد حادثه گرفتار شدن فرد در داخل یک بونکر ایستاده در یک کارگاه سنگبری واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد و به‌دلیل نیاز به نیروی کمکی با آتش‌نشانی تهران تماس گرفته و با هماهنگی انجام شده یک گروه نجات به محل حادثه اعزام شدند.
ملکی ادامه داد: در یک کارگاه سنگبری پساب‌هایی که در هنگام برش سنگ استفاده می‌شود در یک بونکر ایستاده به ارتفاع حدود ۲۴متر جمع ‌شده و پودر سنگ همراه در این پساب‌ها در قسمت انتهای بونکر به حالت گل سفت درآمده بود. کارگر ۲۲ساله اهل کشور افغانستان وقتی متوجه شده بود انتهای بونکر به‌دلیل اشباع این مواد سفت شده است و از قیف پایینی خارج نمی‌شود، وارد بونکر شده و تلاش کرده بود با بیل این بخش را که دچار گرفتگی شده بود باز کند اما خودش در این بخش گرفتار شده و چند ساعت در این حالت باقی‌مانده بود.
ملکی در ادامه گفت: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند این کارگر تا گردن در این بخش گرفتار بود و حتی امکان نفس کشیدن نداشت. در این شرایط به‌طور همزمان با برش قیف پایینی و تخلیه پساب موفق شدند این فرد را زنده از این وضعیت خارج کنند و تحویل عوامل اورژانس دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید