• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 7 مهر 1400
کد مطلب : 141804
+
-

خبر/ روایت عضو هیأت رئیسه مجلس از دولت روحانی


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح تغییراتی که درصورت تبدیل طرح اصلاحی قانون نظارت بر رفتار نمایندگان به قانون رخ می‌دهد، نقدهای جدی‌ به دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم مطرح کرد.  سلیمی که در مجلس قبل هم عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس، حسن روحانی را کثیرالشکایه توصیف کرد و از اقدام مجلس برای ارسال ترک فعل روحانی در خیلی از موارد به قوه قضاییه خبر داد. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید:
  یکی از مباحثی که در قانون جدید نظارت بر رفتار نمایندگان مورد توجه قرار گرفته، این است که مجلس خودپالایشی داشته باشد. در طرح جدید، مصونیت برداشته نمی‌شود، اما مصونیت نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی است و مطلق نیست و اگر همدست قاچاقچیان شد و قاچاق را از مبادی رسمی گسترش داد و به اقتصاد ملی ضربه زد، اگر او یک سال نماینده بود تا 3سال باید این کار ادامه داشته باشد؟ 
   آقای روحانی چند‌ماه قبل واکسن خارجی زده و به مردم هم نگفت و پنهان‌کاری کرد، چرا او واکسن زد و مردم
نباید بزنند؟ آقای واعظی 2‌ماه پیش گفت او واکسن زده است، او حتی با اینکه واکسن هم زده بود باز هم بین مردم نیامد! بعد از مراسم تحلیف که در مجلس بود، بعد از آن یکسری از اعضای دولت به یک مجموعه تفریحی وزارت نفت رفتند که در محمودآباد بود و مدتی آنجا بودند چون خسته شده بودند 2سال در خانه استراحت کرده بودند و حالا می‌خواستند در آنجا استراحت کنند!
  اشکال دولت آقای روحانی همین بود که خیلی از وزرا فقط می‌خواستند اینجا حکومت بکنند ولی زندگی و خانه آنها کشور دیگری است، زمستان که هوا آلوده می‌شد چه کسانی به سوئیس می‌رفتند؟ تابستان که هوا گرم می‌شد 2‌ماه هوای گرم را به آنجا می‌رفتند و مابقی هم در اینجا ریاست می‌کردند.
  سؤال بعدی اینکه داماد آقای روحانی چون داماد او بود مدتی معاون وزیر شد، با کسی که او را به‌عنوان معاون وزیر انتخاب کرده، چه برخوردی شده است؟ و بعد وقتی با افکارعمومی روبه‌رو شدند او را برداشتند.  دختر خواهر آقای روحانی که فوق‌لیسانس خیاطی دارد و در کیش مسئولیت گرفت، حتماً می‌خواسته در آنجا خیاطخانه کیش را دایر کند! مسئولیت عمرانی به او دادند، چرا او را آنجا گذاشتند؟ چون مناطق آزاد حیاط خلوت آنها بوده است. چه کسانی در مناطق آزاد منصوب شدند و چقدر حقوق می‌گرفتند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید