• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141591
+
-

سؤال مهر رئیس‌جمهور درباره «ایران قوی»

رئیسی اعلام کرد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌زودی به هدف واکسیناسیون ۷۰درصدی در جامعه می‌رسیم

دولت
سؤال مهر رئیس‌جمهور درباره «ایران قوی»


سیدابراهیم رئیسی در نخستین سال ریاست‌جمهوری خود دیروز زنگ آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۰ را به صدا درآورد. رئیس جمهور سؤال نمادین امسال بازگشایی مدارس را به شعار دولت خود اختصاص داد و درباره ویژگی‌های ایران قوی از آنها پرسید.
رئیسی با بیان اینکه هزینه‌کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که همه دستگاه‌ها و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آن باشند. رئیسی عدالت آموزشی را بسیار مهم خواند و افزود: هیچ‌کس نباید به‌علت فقر از آموزش باز بماند. او در ابتدای صحبت‌های خود یاد علی لندی، دانش‌آموز ایذه‌ای را که در حادثه نجات ۲نفر از آتش‌سوزی جان باخته بود، گرامی داشت. او مدرسه را ستون همبستگی اجتماعی دانست و گفت: همه ما در دوران کرونا قدر مدرسه را بهتر دانستیم و متوجه شدیم مدرسه به‌عنوان نقطه ارتباط خانه با لایه‌های دیگر اجتماع چقدر اهمیت دارد. رئیس جمهور گفت: جایگاه محوری و نقش اساسی مدارس اقتضا می‌کند که همه نهادهای کشور در عرصه‌های مختلف رسانه، اقتصاد، فرهنگ و غیره به آموزش و پرورش کمک کنند و همه دستگاه‌ها موظف هستند در خدمت مدرسه باشند. صرف‌کردن منابع در امر آموزش و پرورش نه هزینه بلکه بزرگ‌ترین و پرثمرترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند. پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌آموزی بوده و اینجاست که عدالت آموزشی اهمیت واقعی خود را نشان می‌دهد.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی با بیان اینکه اگر سند تحول اجرا نشود مدارس و آموزش و پرورش کشور متحول نمی‌شود، اضافه کرد: مدرسه باید تحول‌‌گرا باشد و تحول مدرسه در گرو آن است که کار در دست چهره‌های تحول‌گرا باشد. کسی که انگیزه تحول ندارد نمی‌تواند سند تحول را اجرا کند. گزارش نحوه و میزان اجرای سند تحول آموزش و پرورش باید به‌طور مرتب ارائه و مشخص شود بخش‌های باقیمانده سند به چه دلیل اجرا نشده است. همه باید بدانند که سند تحول آموزش و پرورش مستند همه تحولات این نهاد است.
او در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در قالب آموزش مجازی و حضوری، افزود: ممکن است در برخی جاها به‌دلیل تعدد و تراکم دانش‌آموزان امکان آموزش حضوری نباشد و آموزش‌ها به‌صورت مجازی انجام شود، اما تمام بخش‌های آموزش و پرورش باید به سمت آموزش‌های حضوری پیش برود و نباید دچار ترک تحصیل یا افت تحصیلی شویم. ترک تحصیلی یا افت تحصیلی را به هیچ‌وجه نمی‌پسندیم، لذا دوباره باید شادی و نشاط و هیاهو را در مدرسه بشنویم اما در عین حال صیانت از جان دانش‌آموزان و معلمان نیز یک وظیفه است. رئیسی در بخشی از آیین بازگشایی مدارس با اشاره به شرایط تحمیلی ناشی از شیوع کرونا بر کشور ازجمله آموزش و پرورش، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌زودی به هدف واکسیناسیون ۷۰درصدی در جامعه می‌رسیم و درخواست من از مسئولان آموزش و پرورش این است که به سمت گسترش آموزش حضوری با رعایت دقیق اصول بهداشتی حرکت کنند.

   زائران جامانده اربعین اقناع شوند

رئیس‌جمهور در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تدابیر اجرا شده برای اعزام زائران اربعین با همکاری دولت عراق، گفت: با وجود تأکید فراوان، عده‌ای یا به‌دلیل اطلاع نداشتن از محدودیت‌ها و یا به هر دلیل دیگری به‌سوی مرزها عزیمت کرده‌اند. موکداً تأکید می‌کنم که با این افراد که به عشق زیارت حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) به طرف مرزها رفتند، در نهایت احترام و با حفظ کرامت برخورد شود و درباره محدودیت‌های موجود در تعداد سهمیه اختصاص داده‌شده از سوی دولت عراق مطلع و اقناع شوند. سیدابراهیم رئیسی با اشاره به نزدیک‌شدن آمار واکسیناسیون به حدنصاب ۷۰‌درصدی جمعیت هدف در جامعه، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به جای اعمال محدودیت‌های جدید باید درباره رفع محدودیت‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌‌گیری کنیم، اما باید مراقب باشیم که در اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، سستی ایجاد نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید