• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141271
+
-

توصیه‌های مهم اورژانس به 60هزار زائر ایرانی

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی تدابیر اورژانس کشور برای مراسم اربعین حسینی را تشریح کرد.
پیمان صابریان گفت: حدود 60هزار زائر برای مراسم اربعین1400 مجوز حضور در کشور عراق را دریافت کرده‌اند به این شکل که ورود این افراد از طریق خطوط هوایی از فرودگاه‌های تهران، تبریز، شیراز و مشهد است و در بازگشت زائران می‌توانند در صورت تمایل به ‌صورت زمینی به کشور بازگردند که مرز مهران در اولویت است. در کمیته بهداشت و درمان با مرکز مدیریت اطلاعات‌ آی‌تی و سازمان فناوری اطلاعات و سازمان حج و زیارت هماهنگی صورت گرفته است تا افرادی که تمایل به حضور در مراسم اربعین را دارند 2دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشند و کارت واکسن ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت را دریافت کنند.
صابریان افزود: شرط دوم انجام آزمایش پی‌سی‌آر است که باید با جواب منفی و اعتبار 72ساعته باشد. نتایج آزمایش‌ها نیز در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود، زائران نباید هیچ علامتی از بیماری داشته باشند. توصیه می‌شود نکات بهداشتی در ایام اربعین رعایت شود، در 2شهر نجف و کربلا توسط هیأت پزشکی جمعیت هلال احمر، 2مرکز درمانی ایجاد شده است و خدمات سلامت ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمان بازگشت مرزهای زمینی آمادگی دارند از همه زائران برگشتی آزمایش پی‌سی‌آر بگیرند و در صورت آلودگی، آنها را جداسازی کنند تا سلامت خود را به‌دست بیاورند، گفت: زائران باید در کشور عراق توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر دچار علائم کرونا شدند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.
 او گفت: توصیه می‌شود بیماران خاص، سالمندان، بیماران مزمن سیستم ایمنی و زنان باردار به این سفر نروند. موضوع گرمازدگی نیز مسئله‌ای است که برای مقابله با آن بسته جامع بهداشت و سلامت تدوین شده است. وی با بیان اینکه دارو به اندازه کافی تامین شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد، افزود: اگر فردی در کشور عراق به بیماری کرونا مبتلا شد باید در مراکز بهداشتی و درمانی مداوا شود و در جلسه‌ای که با وزارت بهداشت عراق داشتیم مقرر شد مراکز درمانی عراق همه بیماران را پذیرش کنند و درصورت نیاز از طریق هوایی بیماران به کشور منتقل خواهند شد.
صابریان درخصوص آخرین اقدامات سازمان اورژانس برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در مرزهای کشور توضیح داد: هم‌اکنون 30پایگاه اورژانس در نقاط مرزی مستقر شده‌اند، همچنین با تلاش‌های صورت گرفته 8درمانگاه بیمارستان صحرایی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی احداث شده که در این مراکز بیش از 145نفر از متخصصان و کادر درمانی فعالیت دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید