• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141276
+
-

خادمان حسینی شهر در راه کربلای‌معلی

نیروهای خدمات شهری با حضور شهردارتهران از حرم عبدالعظیم‌ حسنی ع برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین به نجف و‌کربلا اعزام شدند

خادمان حسینی شهر در راه کربلای‌معلی


مراسم بدرقه نیروهای خدماتی شهرداری تهران برا ی حضور در مراسم اربعین و خدمت رسانی به زائران روزگذشته با حضور شهردار تهران در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری برگزار شد. در ابتدای این مراسم که 300خادم و عاشق حسینی برای عزیمت به نجف اشرف و کربلای معلی حضور داشتند، مراسم عزاداری و سینه‌زنی هم برگزار شد.
به گزارش همشهری، شهردار تهران در جمع نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران بعد از تقدیر از آنها برای داوطلب شدن در ارائه خدمات به نیروهای اعزامی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی گفت: «زیارت قسمت و دعوت است و امروز این دعوت قسمت نفرات شده است. حرکت بزرگ این بزرگواران در خدمتگزاری در رضایت شهیدالشهداست و حماسه‌ای تاریخ‌ساز به‌حساب می‌آید.»
 علیرضا زاکانی با بیان اینکه اربعین نماد اتحاد جبهه‌های جنگ تحمیلی و جریان آخرالزمانی است، افزود: «بنابراین،  این نماد قدرت است و هرسال باید باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود. با وجود شیوع کرونا، این حماسه و نماد در مسیر خود همچنان در حال حرکت است. ما با همه وجود اربعین و حرکت در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) را افتخار می‌دانیم. اما امسال که از حضور در مراسم اربعین محروم شدیم، غبطه شما سروران (پاکبانان و نیروهای اعزامی به عراق) را می‌خوریم. بنابراین حضور در اربعین همراه با آمادگی است و یک‌نماد اتحاد از عناصر جبهه حق به شمار می‌آید که باید پاس نگاه داشته شود.»
 نکته دیگری که شهردار تهران به آن اشاره کرد مربوط به هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس بود. زاکانی گفت: «این ایام مزین به نام بسیج است. همچنین فرهنگ شهادت، اربعین و شهادت‌طلبی با نظام مقدس ما پیوستگی جاودانه دارد.» او در جمع خبرنگاران و در توضیح بیشتر درخصوص افراد اعزامی به مراسم اربعین گفت: «این عزیزان، جزو بهترین‌های تهران محسوب می‌شوند چراکه که همه وجود خودشان را وقف خدمت به محله‌ها و نوکری مردم می‌کنند. ما اینجا آمدیم تا در کنار آرامگاه شاه‌عبدالعظیم حسنی(ع) - که زیارت‌شان هم زیارت سیدالشهداست - این عزیزان را بدرقه کنیم. البته پیش از شیوع کرونا تعداد بیشتری و نزدیک به 2هزار نیرو از سوی شهرداری تهران به مراسم اربعین اعزام می‌شد اما امسال به‌واسطه کاهش سهمیه، سهمیه‌ای 300نفری به شهرداری اختصاص پیدا کرد. عمده این افراد، کسانی هستند که در کف محله‌های شهر، به مردم خدمتگزاری می‌کنند. ضمن اینکه 8تریلی با امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمت به عراق ارسال می‌شود.» در این مراسم تعدادی از اعضای شورا و معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز حضور داشتند.

نیروهای درمانی  د رکنار نیروهای خدماتی 
اینطور که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اعلام کرده از میان 300نفر نیروهای معاونت خدمات شهری 100نفر در شهر نجف و 200نفر در کربلا مستقر می‌شوند. 
صدرالدین علیپور گفت: «این افراد از سازمان‌های مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، بهشت‌زهرا و شرکت شهرسالم هستند. همچنین امسال قرار است جدا از استقرار تیم‌های پزشکی و آتش‌نشانی با اهداف مشخص سایر نیروها به نظافت و پاکسازی منطقه‌ای در مسیرها بپردازند.» علیپور به اهمیت توجه شرایط کرونایی و سلامت این افراد اشاره داشت و گفت: «برای بالا بردن ایمنی و بهداشت نیروهای اعزامی همه افرادی که به کربلا و نجف اعزام می‌شوند باید 2 دوز واکسن را دریافت و همچنین تست پی‌سی‌آر داده باشند. هم‌اکنون همه افراد این 2 دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و تست پی‌سی‌آر را در محل سازمان مدیریت انجام داده‌اند.»
 حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهرسالم نیز در این‌باره به اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی شهرداری به مناسبت اربعین به عراق گفت:«حدود 10پزشک و پرستار داوطلب در 2 پایگاه نجف و کربلای معلا و به‌صورت ویژه برای عمود707 که در اختیار بسیج شهرداری تهران است درنظر گرفته خواهند شد. این افراد از روز 30شهریور (دیروز) به‌مدت 10روز در کربلا و نجف فعال خواهند بود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید