• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141236
+
-

سلام زنان به هندبال جهان

تیم ملی هندبال دیروز در آخرین بازی مرحله گروهی سوریه را شکست داد و برای نخستین بار به جمع 4تیم اول آسیا و مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد

سلام زنان به هندبال جهان


شگفتی کامل شد؛ تیم ملی هندبال زنان همانطور که پیش‌بینی می‌شد سوریه را شکست داد. این پیروزی ایران را هم برای نخستین‌بار به جمع 4تیم اول آسیا رساند و هم نخستین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را به‌دست آنها داد. ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا که این روزها در اردن برگزار می‌شود، تنها یک شکست داشت. این تیم مقابل ژاپن نایب قهرمان آسیا باخت اما کویت، فلسطین، اردن و سوریه را شکست داد و به‌عنوان تیم دوم گروه و بعد از ژاپن به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. صعود ایران بعد از پیروزی مقابل اردن تقریبا قطعی شده بود. ایران و اردن هر دو با 6 امتیاز در رده دوم جدول بودند، ایران روز آخر بازی راحتی مقابل سوریه داشت و 38 بر 19 به پیروزی رسید. بازی دیروز اردن سخت بود و بعید به‌نظر می‌رسید بتواند ژاپن را شکست بدهد. این بازی دیشب برگزار شد و اگر حتی اردن برنده این بازی هم باشد، با توجه به شکستی که مقابل ایران داشت، صعود ایران قطعی است.
ایران که پیش از این 2‌مقام ششمی در آسیا داشت، برای نخستین‌بار است که به جمع 4تیم رسیده و پنجشنبه در مرحله نیمه‌نهایی با کره‌جنوبی بازی می‌کند. ژاپن و قزاقستان هم برگزار‌کننده دیگر دیدار این مرحله هستند. برنده‌ها روز شنبه در فینال بازی می‌کنند و بازنده‌ها در دیدار رده‌بندی. به 5 تیم اول این مسابقات سهمیه رقابت‌های جهانی2021 مادرید داده خواهد شد. در بین ورزش‌های توپی و گروهی، هندبالیست‌ها نخستین تیمی هستند که مسابقات جهانی را تجربه می‌کنند. این مسابقات آذر‌ماه برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید