• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141240
+
-

نکته بازی/ زبان بی‌نظیر فوتبال



در شبی که پورتو با 5گل موریرنزه را در هم کوبید، مهدی طارمی هم 2 گل زد. مهدی در شروع فصل جدید به اندازه پارسال خوب عمل نکرده بود و به این 2 گل نیاز مبرم داشت. با این همه، بازی یکشنبه‌شب یک نمای قابل توجه دیگر هم داشت؛ جایی که یکی از هواداران پورتو روی سکوهای ورزشگاه بنری در دست داشت که با زبان فارسی روی آن نوشته شده بود: «مهدی ژاکتت را به من بده.» احتمالا این دوست‌مان از گوگل‌ترنسلیت استفاده کرده و منظورش از ژاکت، همان پیراهن طارمی بوده است! هر چه هست اما چنین اتفاقاتی ارزش‌های فوتبال را در دنیای امروز مشخص می‌کند. با چقدر هزینه فرهنگی می‌شد کاری کرد که یک پرتغالی بنری به زبان فارسی بنویسد؟ آن هم با چاشنی تأیید و تحسین؟

همه جا همین قول را می‌دهد

علیرضا منصوریان که برای فصل جدید به‌عنوان سرمربی نفت آبادان برگزیده شده، وعده داده تیمی شبیه نفت تهران خواهد ساخت. نفت در لیگ چهاردهم زیرنظر منصوریان تیم خوبی بود که حتی تا روز آخر شانس قهرمانی داشت. این روند در لیگ پانزدهم هم ادامه یافت و تیم فقید تهرانی در مهم‌ترین کارش، مانع از قهرمانی پرسپولیس شد. با این حال بعد از آن دیگر منصوریان در مربیگری روی خوش ندید و در تیم‌هایی مثل استقلال، ذوب‌آهن، تراکتور و آلومینیوم موفق عمل نکرد. جالب اینجاست که علیمنصور اغلب هم وعده ساختن تیمی مثل همان نفت تهران را داده، اما عملی نشده است. فکر نمی‌کنیم برای یک مربی خوب باشد آخرین تجربه موفقش به 6 سال پیش برگردد و همه جا از آن سابقه حرف بزند. در این 6 سال چه کردی بزرگوار؟

با این یکی دوست باش!

شرایط در باشگاه استقلال طوری پیش می‌رود که آدم اتفاقات 2 ساعت بعد را هم نمی‌تواند پیش‌بینی کند. با وجود این شواهد حاکی از آن است که جدال مجیدی- مددی به‌طور کامل به سود سرمربی استقلال به پایان رسیده است؛ به این ترتیب که مدیرعامل آبی‌ها ناچار به استعفا شد. مددی در آخرین موضع‌گیری‌هایش از قطعی نبودن ادامه حضور مجیدی روی نیمکت این تیم خبر داده بود، بنابراین جدایی او به سود فرهاد است و احتمال ابقای مجیدی را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ بدهد، فرهاد به‌زودی با چهارمین مدیرعامل دوران حضورش در استقلال کار خواهد کرد. سرمربی آبی‌ها در 3 مقطع لطف کرد و از خجالت فتحی، سعادتمند و مددی درآمد. خدا کند لااقل آب فرهاد با این نفر چهارم داخل یک جوی برود. مردم خسته شده‌اند دیگر.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید