• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141239
+
-

وسط هفته فوتبالی

امشب در اسپانیا ، انگلیس ، فرانسه و ایتالیا لیگ و جام اتحادیه برگزار می‌شود

امشب در انگلیس ، اسپانیا و ایتالیا مسابقاتی برگزار می‌شود که دنبال کردن آنها خالی از لطف نیست وگرنه مسابقه حساسی بین آنها به چشم نمی‌خورد.

   اسپانیا
رئال مادرید که هوادارانش را امیدوار کرده، امشب از ساعت23:30 در هفته ششم لالیگا به مصاف مایورکا می‌رود. زوج کریم بنزما و وینیسیوس با 18تأثیرگذاری روی گل‌های تیم‌شان بهترین زوج هجومی در لیگ‌های اروپایی محسوب می‌شوند. بنزما 6گل و 5پاس‌گل در لیگ داشته و وینی هم 5گل و 2‌پاس‌گل. البته زوج کریم در خط حمله در بازی‌های اخیر، ادن آزار بوده که در دیدار با والنسیا استثنائا خوب بازی کرد اما پست مهاجم کاذب یا مکمل چیزی نیست که خودش دوست داشته باشد. وقتی در چلسی بود هم مصاحبه کرده و گفته بود پست وینگر را ترجیح می‌دهد.  رئال مادرید مدت‌هاست باختی در کارنامه نداشته و از آخرین شکست این تیم در لالیگا که ژانویه گذشته و مقابل لوانته بود، مدتی طولانی می‌گذرد. این تیم در 23بازی بعد از آن باخت 17برد و 6تساوی داشته. صحبت از رئال شد این را هم بدانید که دادگاهی در مادرید که یکی از دادگاه‌های منتخب و مرجع اتحادیه اروپاست، به یوفا حکم داده ظرف 5 روز تحریم باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ را بردارد وگرنه احضار و محاکمه می‌شود. بارسلونا فرداشب به مصاف کادیس می‌رود که شاید آخرین حضور کومان روی نیمکت این تیم باشد.

   ایتالیا
دیشب و امشب هفته پنجم سری‌آ هم در برنامه لیگ فوتبال این کشور گنجانده شده اما از بازی مهم و حساس خبری نیست. میلان امشب از ساعت22:15 با ونتزیا روبه‌رو می‌شود و یوونتوس هم  ساعت20 در زمین اسپتزیا به میدان می‌رود بلکه بتواند با آلگری نخستین برد در این فصل را دشت کند. یوونتوسی‌ها هم‌اکنون با ۲‌امتیاز در رده هجدهم قرار گرفته‌اند و تنها تیم تازه‌وارد سالرنتینا از تیم تورینی کمتر امتیاز جمع‌آوری کرده. آخرین باری که یووه در 4‌هفته ابتدایی سری‌آ حتی یک برد هم کسب نکرد، فصل
62-1961 بود، یعنی 60‌سال پیش. قبل از آن هم در فصل 56-1955 و 43-1942 این آمار برای بیانکونری ثبت شده بود و در واقع آنها برای چهارمین‌بار در تاریخ خود نتوانسته‌اند در 4‌بازی ابتدایی لیگ، بردی کسب کنند. از آخرین‌باری که یووه توانسته در یک بازی کلین‌شیت کند هم 6ماه می‌گذرد و از آن به‌بعد در 18بازی گل دریافت کرده.

   انگلیس
انگلیسی‌ها از دیشب جام اتحادیه را آغاز کرده‌اند و سیتی و لیورپول یک روز زودتر از سایرین بازی داشتند. غیراز آرسنال - ویمبلدون، ولوز - تاتنهام و چلسی - استون‌ویلا که طرفدارانی دارد، بازی بزرگ امشب را باید در جدال دوباره منچستریونایتد با وستهم جست‌وجو کرد که از ساعت22:15 آغاز می‌شود.  2تیم همین هفته در لیگ بازی کردند و من‌یونایتد با گل‌های رونالدو و لینگارد به پیروزی رسید و حالا نوبت رویارویی در جام اتحادیه است. بد نیست بدانید مارک اتکینسون داور بازی وستهم و منچستریونایتد که 2 تا 3‌پنالتی را روی کریستیانو رونالدو نگرفته بود، در آستانه محرومیت قرار دارد. بعد از پیگیری شکایت یونایتد در‌ کمیته داوران لیگ انگلیس آنها به این نتیجه رسیدند که چند اشتباه در بازی داشته که ممکن بود به تغییر نتیجه منجر شود.

   فرانسه
لیگ فرانسه هم توجه بسیاری از نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال را به‌خود جلب کرده. پاری‌سن‌ژرمن که بازی‌های پرانتقادی را در حضور ستارگانی مثل مسی، نیمار و امباپه ارائه کرده، امشب از ساعت22:30 در زمین متز به میدان می‌رود بلکه مسی بتواند نخستین گل یا پاس‌گلش را برای تیم جدید دشت کند. تعویض مسی در بازی با لیون انتقاداتی را متوجه پوچتینو کرد. حتی خلیفه حمد آل ثانی، از مدیران پی‌اس‌جی با انتشار توییتی تهدیدآمیز در واکنش به این تعویض نوشت: «لندن شهر زیبایی است... تو این را خوب می‌دانی...» که منظورش شهر و باشگاه قبلی پوچتینو بود.  فعلا زیدان گزینه اصلی جانشینی این سرمربی آرژانتینی است البته اگر تا آن موقع زیزو جای سولسشائر را روی نیمکت من‌یونایتد نگرفته باشد. لئو مسی از فصل 10-2009 تا 21-2020 تنها در 17‌مسابقه از 370‌مسابقه بارسلونا در لالیگا تعویض شده بود، یعنی در 5درصد همه بازی‌ها که آن هم به تصمیم خودش بود. او در تمرین آخر پاریس هم مثل امباپه احساس درد داشت اما منتقدان پوچ معتقدند که سرمربی اگر مسی را می‌خواست تعویض کند باید از خود بازیکن اجازه می‌گرفت. آخرین‌باری که مسی به دلایل فنی در یک بازی بارسلونا تعویض شد، به اوایل حضورش در تیم اصلی برمی‌گردد که زیرنظر فرانک رایکارد بازی می‌کرد. مصدومیت فعلی مسی مربوط به مصدومیت قبلی او در تیم ملی آرژانتین و بازی با ونزوئلا است که به‌صورت کامل بهبود پیدا نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید