• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141231
+
-

تن‌تن در خطر اخراج

در کاتالونیا برای برکناری رونالدکومان ساعت‌شمار گذاشته‌اند

تن‌تن در خطر اخراج

نمایش پرایراد بارسلونا در بازی خانگی مقابل گرانادا یک گام دیگر رونالدکومان را به سمت درهای خروجی به پیش برد. در غیاب وینگرهای تخصصی مثل فاتی و دمبله، تیم برنامه‌ای برای حمله نداشت جز ارسال‌های بلند و فوتبال مستقیم به شکلی که در اواخر نیمه دوم پیکه و آرائوخو به خط حمله اضافه شدند تا یکی از 54سانتر بازیکنان این تیم را به گل تساوی تبدیل کنند. تعداد ارسال‌های بلند بازیکنان بارسا تنها یکی از رکورد بیشترین سانتر در تاریخ لالیگا که در سال2016توسط مالاگا به ثبت رسید کمتر بود. هواداران این سبک بازی را نمی‌پسندند و برای همین مربی هلندی را نمی‌خواهند. کومان هم که نسبت به انتقادها پرخاشگرتر شده، به هواداران گفت که نمی‌توانند انتظار داشته باشند با این شرایط و چنین بازیکنانی تیم تیکی تاکا بازی کند. او هنگام به‌کار بردن این اصطلاح که فلسفه فوتبال بارسلونا محسوب می‌شود، آن را به‌اشتباه «تیکی‌تاکی» خواند. خبرنگاران کاتالونیا همگی متفق‌القول معتقدند که کومان به‌زودی اخراج می‌شود اما لاپورتا سعی دارد پیش از خبر برکناری او با سرمربی بعدی به توافق برسد.
رئیس باشگاه نمی‌خواهد مربی موقت را جایگزین مربی هلندی کند. اخراج کومان 12میلیون یورو هزینه خسارت فسخ قرارداد برای بارسا دربردارد اما انگار منبع آن هم جور شده است. علاوه بر این، بارسا به کومان بدهکار است. مربی بلوگرانا دریافت بخش زیادی از حقوق خود را به‌دلیل وضعیت اقتصادی باشگاه به تعویق انداخته و حالا این دردسری جدید برای مدیران بارسا است.

   کابوس فیفادی
گرانادا در بازی برگشت فصل قبل هم 3‌امتیاز از رونالد کومان گرفته بود. این تیم در تاریخ خود 41بار به بارسا باخته و تنها 7برد و 6تساوی مقابل این تیم دارد که یک برد و یک تساوی آن مقابل کومان به‌دست آمده. گرانادا در این فصل لالیگا در 4بازی تنها 2‌تساوی و 2‌باخت داشت اما موفق شد یک‌امتیاز در نوکمپ بگیرد. شاید به همین دلیل 2‌بازی نسبتا ساده آینده هم نمی‌تواند حکم ابقای کومان را امضا کند و او احتمالا در فیفادی بعدی نوکمپ را ترک خواهد کرد. قبل از فیفادی و موعد احتمالی اخراج کومان، بازی با کادیس، لوانته، بنفیکا و اتلتیکو مادرید می‌تواند آخرین بازی‌های این مربی روی نیمکت تیم باشد. او در دوره حضورش در باشگاه کاتالونی همیشه از فیفادی‌ها ضربه خورده.
در دوره او 4‌فیفادی برگزار شده که در نخستین مسابقات پس از آن تیم دچار افت شده. نخستین وقفه بازی‌های ملی پس از پایان هفته سوم فصل گذشته در حالی فرا رسید که کومان، لالیگا را با پیروزی 4برصفر مقابل ویارئال آغاز کرد، پیروزی 3برصفر در بالایدوس را جشن گرفت و در خانه مقابل سویا متوقف شد. اما پس از وقفه بازی‌های ملی، بارسا با 2‌شکست پیاپی به لالیگا بازگشت. وقفه دوم پس از پیروزی 5بر 2مقابل بتیس فرارسید و پس از آن بارسا با شکست مقابل اتلتیکومادرید به لالیگا بازگشت. وقفه سوم در زمان اوج‌گیری کاتالان‌ها ایجاد شد و درحالی‌که بارسا با برتری 6بر یک مقابل سوسیه‌داد به استقبال بازی‌های ملی رفت، با پیروزی در دقایق پایانی مقابل وایادولید به لالیگا بازگشت و پس از آن در ال‌کلاسیکو متحمل شکست شد. درنهایت و در فصل جاری، بارسا با پیروزی 2بر یک مقابل ختافه به استقبال آخرین وقفه بازی‌های ملی (تاکنون) رفت و پس از آن شکست 3بر صفر مقابل بایرن و تساوی مقابل گرانادا را تجربه کرد.

   سرمربی آینده کیست؟
برای جانشینی کومان از مربیانی مثل روبرتو مارتینس که هم‌اکنون سرمربی تیم ملی بلژیک است و حمایت یوردی کرویف، فرزند یوهان کرویف فقید را به‌عنوان مدیر ورزشی برای خودش دارد، به‌عنوان یکی از گزینه‌ها نام برده می‌شود.
گزینه دیگر باشگاه که حمایت هواداران را در اختیار دارد، آنتونیو کونته‌ای است که پس از قهرمانی با اینتر و جدایی از این تیم، به فوتبال برنگشته است.
  ژاوی هم مثل همیشه یکی از گزینه‌ها است اما به‌دلیل اینکه یک‌بار به فرصت مربیگری در تیم سابقش نه گفته و السد قطر را به مربیگری در نوکمپ ترجیح داده، کمتر هواخواه دارد. البته خود لاپورتا علاقه شدیدی به آندره‌آ پیرلو دارد. پیرلو یک یوونتوسی و با حفظ سمت، رئالی است. او بارها مصاحبه و ابراز تأسف کرده که چرا در دوران بازیگری پیشنهاد رئال مادرید را رد کرده.
پیرلو دوره‌ای کوتاه و ناموفق هم روی نیمکت یوونتوس داشت و با رونالدو هم نتوانست سری‌آ را فتح کند. از گزینه‌های دیگر می‌توان به تن‌هاگ، سرمربی کنونی آژاکس، بیلسا که هم‌اکنون هدایت لیدز را برعهده دارد، فیلیپ کوکو که بازیکن هلندی سابق باشگاه است و همینطور یواخیم لوو که پس از پایان قراردادش با تیم ملی آلمان هنوز تیمی نگرفته، اشاره کرد.
یواخیم لوو هم‌زمانی گزینه مربیگری در رئال مادرید بود و یک‌بار علیه تیکی‌تاکا مصاحبه کرده و گفته بود که ترجیح می‌دهد تیمش به‌جای پاس‌های کوتاه متعدد با کمترین تعداد پاس به دروازه حریف برسد. ممکن است در روزهای آینده و تا پیش از فیفادی بعدی کومان که اسطوره بارسلونا و بهترین مدافع گلزن تاریخ لالیگاست و به‌خاطر شباهت ظاهری و مدل موهایش به «تن‌تن» مشهور بود، از کار در باشگاه موردعلاقه‌اش برکنار شود و به هر حال یکی از همین گزینه‌ها جای او را بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید