• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141229
+
-

زیریک‌خم/ ورود چراغ‌خاموش یزدانی

محسن محمودصفری- خبرنگار

قرار است لیگ کشتی ایران بعد از مسابقات جهانی نروژ برگزار شود. علاوه بر تیم‌هایی که اعلام آمادگی کردند و در حال ثبت قرارداد با کشتی‌گیران هستند، رضا یزدانی به همراه هادی حبیبی در حال بستن تیم خودشان هستند و با کشتی‌گیران مختلفی وارد مذاکره شده‌اند. البته اینکه یزدانی قرار است با کدام تیم به لیگ کشتی بیاید، هنوز مشخص نیست. سال گذشته رضا یزدانی با تیم استقلال پا به لیگ کشتی گذاشت که با حواشی متعددی همراه بود و در نهایت هم تیمش در مقابل ایران‌مال شکست خورد تا صاحب عنوان نایب‌قهرمانی شود.

اتحادیه، منتظر چهارمین مبارزه
اتحادیه جهانی کشتی در پیش‌خبر مسابقات جهانی نروژ با اشاره به اینکه در روز اول مسابقات ستارگان بسیاری روی تشک خواهند رفت، از حسن یزدانی و دیوید تیلور به‌عنوان سوپراستارهای روز نخست یاد کرده است. یزدانی و تیلور در روز اول رقابت‌های جهانی روی تشک خواهند رفت ولی مبارزه آنها درصورت راهیابی به فینال در روز دوم مسابقات رخ خواهد داد. این چهارمین مصاف 2‌ستاره کشتی خواهد بود که در 3دفعه قبلی آن تیلور برنده بوده است. البته یزدانی در آخرین مسابقه فاصله را به حداقل رساند و پیروزی برای او دور از دسترس نیست. تیلور و یزدانی هم‌اکنون در رده اول و دوم رده‌بندی دنیا قرار دارند و به همین دلیل در بالا و پایین جدول قرار خواهند گرفت و احتمالا در روز دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد. مسابقات جهانی کشتی‌2021 طی روزهای 10 تا 18مهر‌ماه در اسلو نروژ برگزار خواهد شد.

آزادکاران در دماوند
فدراسیون کشتی در آخرین مرحله اردوی تیم ملی آزاد تصمیم گرفت به ملی‌پوشان اجازه ترک اردو را ندهد ولی در مقابل برای اینکه کشتی‌گیران از محیط خانه کشتی دور باشند، 10آزادکار تیم ملی به‌همراه 2‌مربی به ویلایی در اطراف تهران(دماوند) رفتند تا ریکاوری روحی شوند. اردوهای طولانی‌مدت از نقاط ضعف کشتی ایران محسوب می‌شود که در همه جای دنیا منسوخ شده ولی سرمربیان تیم ملی کماکان از همان نسخه قدیمی دهه‌های۶۰و۷۰  استفاده می‌کنند. به‌نظر، فدراسیون کشتی هم قصد دارد اردوهای طولانی‌مدت را جمع کند ولی ویروس کرونا فعلا دلیلی شده تا همچون سابق شاهد اردوهای طولانی‌مدت در کشتی باشیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید