• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141222
+
-

خبرهای کوتاه/ برداشت از معدن در قله دماوند تعطیل شده است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: فیلمی که در فضای مجازی درباره فعالیت یک معدن در قله دماوند دست به‌دست می‌شود متعلق به چند سال پیش است. اکنون همه معادن موجود در ارتفاع بیش از یک هزار و ۸۰۰ متر دماوند تعطیل شده‌اند و هیچ برداشت معدنی در این قله انجام نمی‌شود. ایرنا نوشت: حسینعلی ابراهیمی کارنامی دیروز با اشاره به بازنشر چندباره فیلمی در فضای مجازی درباره فعالیت یک معدن در قله دماوند، اظهار کرد: این ویدئو متعلق به 8 سال پیش است که خبرنگار وقت صداوسیما برای تهیه گزارشی از فعالیت یک معدن در ارتفاعات دماوند اقدام به تهیه گزارش کرده بود و طی چند سال اخیر بارها باز نشر شده است. این مسئول درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های معدنی در قله دماوند تصریح کرد: تمام معادن حوزه دماوند در ارتفاع بالای یک هزار و ۸۰۰ متری تعطیل شده‌اند و دیگر شاهد فعالیت معدنی در این قله نیستیم.

  تخریب یک هزار و ۵۰۰ متر تله هوبره در هندیجان
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست هندیجان از شناسایی و تخریب هزار و ۵۰۰ متر تله هوبره در گشت و کنترل محیط‌بانان در طبیعت شهرستان خبر داد. به گزارش صدا و سیما، مصطفی حق‌زاده گفت: افراد سودجو، مانعی حدود یک کیلومتر به‌صورت دیوار و سدی در مسیر عبور هوبره که عمدتا از شاخ و برگ درخت گز و پوشش گیاهی منطقه درست شده است، ایجاد می‌کنند. وی گفت: شکارچیان بین دیوار‌ها در هر ۱۰ متر، یک تله که از سیم و نخ درست شده به کار می‌برند و وقتی که پرنده هوبره به این دیوار برخورد می‌کند در کناره آن حرکت کرده تا مسیر عبور را پیدا کند که به محض عبور از آن پای آن در تله گیر کرده و شکار می‌شود. حق‌زاده بیان کرد: این پرنده بین شیوخ عرب کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به خاطر کاربرد‌های شرط بندی و شکار گونه‌های جانوری، نظیر انواع شاهین، مشتری‌های زیادی دارد که باعث هجوم سالانه شکارچیان به زیستگاه این پرنده شده است.

  راه‌اندازی شبکه بی‌سیم رادیویی دیجیتال در منابع طبیعی 4  استان کشور
مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از راه‌اندازی شبکه بی‌سیم رادیویی در منابع طبیعی ۴ استان؛ تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی خبر داد.امیرمسعود جلالی  به ایسنا گفت: وجود بی‌سیم و برقراری ارتباط رادیویی برای پیشگیری از تخریب اراضی ملی، قاچاق چوب و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، امری لازم و ضروری بوده و هدف سازمان جنگل‌ها این است که تا پایان سال جاری این ارتباط رادیویی را در تمامی استان‌های کشور گسترش دهد.جلالی خاطرنشان کرد: در مقاطعی در دهه ۷۰ از شبکه رادیویی بی‌سیم به شکل آنالوگ در منابع طبیعی استفاده می‌شد اما این سیستم کارایی لازم را نداشته است اما آنچه اکنون سازمان جنگل‌ها به دنبال آن است، شبکه بی‌سیم دیجیتالی است که کیفیت صدا و صوت در آن بسیار بالاست و علاوه بر آن سازمان می‌تواند با سیستم دیجیتالی کلیه اقدامات حفاظتی مربوطه را از ستاد پایش و رصد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید