• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141138
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/5ypmZ
+
-

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبرداد:

تشکیل کارگروهی برای بررسی مطالبات زنان

زنان
تشکیل کارگروهی برای بررسی مطالبات زنان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دیروز در نخستین نشست خبری خود گفت: با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند موافق نیستیم. البته خیلی از مسائل را نمی‌توان با ابلاغ حل کرد و باید سبک زندگی و نوع نگاه عادلانه باشد و ظلم به فرزند چه پسر و چه دختر نباشد.
انسیه خزعلی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوال ایسنا درباره چرایی مسکوت ماندن مطالباتی نظیر گواهینامه موتور و یا ورود زنان به ورزشگاه‌ها، گفت: حتما باید کارگروه‌هایی تشکیل و کار را تخصصی پیش ببریم و اگر تصمیمی گرفته شد، گزارش دهیم.
وی همچنین با اشاره به اخبار حذف غربالگری مادران باردار ادامه داد: باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل و در صورت جمع‌بندی اعلام کنیم. دوست داریم از جلساتی به‌صورت تریبون‌باز برای اظهار همه نظرات استفاده کنیم و به‌صورت تخصصی هم کارگروه هایی را برای کودک همسری و غربالگری و بحث حضانت می گذاریم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از جلسه با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از بحث های مهم معاونت امور زنان و خانواده است که می‌تواند از اولویت‌های نخست معاونت باشد، گفت: به‌تعبیر مقام معظم رهبری این زنان عائله حکومت اند و حکومت در برابر آنها مسئول است و دغدغه آنها دغدغه ما محسوب می شود. دلمان می‌خواهد و دنبالش هستیم که بتوانیم تمام زنان سرپرست خانوار را بیمه کنیم و امید دارم این کار انجام گیرد.
خزعلی درباره لایحه«حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» نیز گفت:  قوه‌قضاییه  به سرعت این لایحه را تصویب و به دولت فرستاد و متاسفانه در دولت مدت طولانی باقی ماند تا به مجلس ارسال شد. از مجلس می‌خواهیم که این لایحه را زودتر رسیدگی کند. ما حتما از تجربیات قبلی استفاده می‌کنیم و دلمان می خواهد وارد کارهای عملیاتی شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید