• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141122
+
-

آماربازی


7.31
از جمع 20بازیکن برتر لیگ ایران در فصل گذشته، 7نفر تیم‌های خود را تغییر داده و 13نفر در تیم‌های سابق‌ خودشان مانده‌اند. از 7بازیکنی که تغییر باشگاه داده‌اند 3نفر راهی تیم‌های خارجی شده‌اند (نوراللهی، قائدی، حاج‌صفی) اما 4بازیکن بین تیم‌های ایرانی جابه‌جا شده‌اند که در میان آنها بالاترین رتبه از آن امین قاسمی‌نژاد بوده است. این بازیکن فصل گذشته در پدیده مشهد 23بازی انجام داد و با 11گل و 3پاس گل توانست نمره7.31را از متریکا دریافت کند. قاسمی‌نژاد با این نمره در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و هفتمین بازیکن برتر لیگ بیستم شد. او در واقع بهترین نقل‌وانتقال انجام‌شده میان 2 تیم ایرانی است.

7.22
بعد از قاسمی‌نژاد، دومین بازیکن جدول که بین تیم‌های ایرانی جابه‌جا شده فرشاد محمدی‌مهر است که فصل گذشته در ذوب‌آهن بازی می‌کرد. محمدی‌مهر در 26بازی برای ذوب‌آهن 4گل زد، 3پاس گل داد و 2بار بازیکن برتر میدان شد. میانگین نمرات محمدی‌مهر در سایت متریکا 7.22بود که او را کمی پایین‌تر از سروش رفیعی در رتبه چهاردهم بازیکنان فصل گذشته قرار داد. او که در پست دفاع راست بازی می‌کرد بعد از دانیال اسماعیلی‌فر دومین مدافع راست موفق لیگ گذشته از نگاه آنالیزورهای متریکا بود. محمدی‌مهر درحالی‌که شایعه انتقالش به تیم‌های بزرگ‌تر هم شنیده می‌شد درنهایت به مس رفسنجان پیوست. او با رتبه14و امتیاز بالایش در فصل گذشته، حالا بهترین خرید مس رفسنجان در میان خریدهای پرتعداد این تیم محسوب می‌شود.

7.21
اما پانزدهمین بازیکن برتر فصل گذشته هم به میانگین امتیاز 7.22رسید و با اختلافی ناچیز پشت سر فرشاد محمدی‌مهر قرار گرفت. این بازیکن فرشاد احمدزاده بود که طی 27بازی 2259دقیقه برای فولاد بازی کرد، 4گل زد و 2بار پاس گل داد. هافبک سابق پرسپولیس هم از فولاد جدا شده و به سپاهان پیوسته تا سومین بازیکن از جمع 20بازیکن برتر فصل گذشته باشد که در لیگ برتر جابه‌جا می‌شود. آخرین بازیکن این لیست هم محمود قائدرحمتی است که فصل گذشته بهترین بازیکن نساجی بود و در فصل جدید قرار است در آلومینیوم اراک بازی کند. قائدرحمتی در خط هافبک 24بازی برای نساجی انجام داد تا با میانگین نمره 7.21در جدول رده‌بندی بازیکنان بالاتر از میلاد سرلک و سیامک نعمتی هفدهمین بازیکن برتر فصل گذشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید