• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141121
+
-

نکته بازی/ یعنی به‌نظر شما «بزرگ» نیست؟



طی روزهای گذشته شاهد یک فوج اظهارنظر از سوی پیشکسوتان پرسپولیس بودیم که مضمون اغلب آنها چیزی شبیه این است: «الهلال را بزرگ نکنید.» این خیلی خوب است که بزرگان پرسپولیس به بازیکنان اعتمادبه‌نفس می‌دهند، اما طبق معمول به‌نظر می‌رسد در حال سقوط از آن طرف بام هستیم. طوری گفته می‌شود الهلال را بزرگ نکنید، انگار تیم عربستانی یک حریف معمولی است. نیازی به یادآوری نیست که آنها پرافتخارترین تیم آسیا هستند و همین الان ارزش مجموع بازیکنان این تیم بالای 60میلیون دلار است. البته که پرسپولیس بارها رقبای گران‌تر از خودش را برده، اما تحقیر حریف هم می‌تواند به اندازه بزرگ‌نمایی در قدرت آن، خطرناک باشد. برخی از همین دوستان عقیده داشتند بازی با استقلال تاجیکستان «تدارکاتی» است، اما دیدید که خیلی هم اینطوری نبود.

«فینال» را تعریف کن

تا از سوژه بازی پرسپولیس و الهلال دور نشده‌ایم، به اظهارنظر عجیب سپهر حیدری هم اشاره کنیم. پیشکسوت پرسپولیس که دوسوم انرژی‌اش در زندگی صرف اظهارات مبالغه‌آمیز و دلبری از هواداران کم‌سال در فضای مجازی می‌شود، مدعی شده بازی پرسپولیس و الهلال فینال آسیا است. به‌نظر می‌رسد این دوست عزیز معنی درست و واقعی «فینال» را بلد نیست. این الان یعنی بین تیم‌های ایرانی و عربستانی هر کدام برنده مسابقه شوند، قهرمانی‌شان تضمین است؛ واقعا همینطور است؟ تیم‌های شرقی دارند غاز می‌چرانند؟ مگر پرسپولیس 2 فینال قبلی را به تیم‌هایی از همین منطقه نباخت؟ اصلا در همین غرب آسیا هنوز النصری باقی مانده که تیم گردن‌کلفت و گران‌قیمتی است. پرسپولیس پارسال همین تیم را هم صرفا در ضربات پنالتی برد. شما مثلا چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستید؛ کمی «کارشناسانه» اظهارنظر کنید.

تجمع کن، نتیجه بگیر

آیا احمد مددی مدیرعامل خوبی برای استقلال بود؟ خیلی سخت است که به این پرسش جواب مثبت بدهیم. نارضایتی‌ها از عملکرد مددی خیلی زود شروع شد و او منتقدان پرشماری از طیف‌های مختلف داشت. شاید حتی مددی خیلی زودتر از این حرف‌ها باید استقلال را ترک می‌کرد. با این حال مقارن شدن استعفای مدیرعامل استقلال با تجمع هواداران این تیم برابر ساختمان وزارت ورزش، اتفاق مبارکی نبود. بسیاری عقیده دارند بعد از تجمع حوالی ظهر، به مددی امر کردند استعفا کند. این یعنی در فوتبال ایران شما همچنان می‌توانی با جمع کردن 4 تا آدم و راه انداختن یک تجمع، ارکان اساسی باشگاه را تغییر بدهی. چنین مسئله‌ای بسیار خطرناک است. روال تصمیم‌گیری در باشگاه‌ها باید مبنای منطقی و حرفه‌ای داشته باشد، نه اینکه از کف خیابان پیروی کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید