• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141118
+
-

بازگشت به تنظیمات کارخانه

مهدی طارمی راه دروازه‌ها را پیدا کرده

بازگشت به تنظیمات کارخانه

در هفته ششم لیگ برتر پرتغال مهدی طارمی با دبل در برد 5بر صفر پورتو مقابل موریرنزه به تنظیمات کارخانه برگشت و روی دور گلزنی قرار گرفت. او که این فصل نتوانسته بود زیاد گل بزند، یک‌پنالتی گرفت و سومین گلش را در لیگ برتر پرتغال ثبت کرد. مهدی موفق شد در دقایق ۳۴ (پنالتی) و ۷۱ برای پورتو گل بزند تا پورتو با این پیروزی ۱۴ امتیازی شود و موقتا در رده دوم جدول قرار گیرد. طارمی از زمان ورودش به لیگ پرتغال ۱۴ پنالتی گرفته است که ۱۱ مورد آن را خودش زده است و هر ۱۱ مورد تبدیل به گل شده است؛ ۴ بار در پورتو و ۷ بار برای ریوه آوه. طارمی هر 3 گل این فصلش را در ورزشگاه دراگون و در حضور هواداران به ثمر رسانده. او در این بازی نمره 2/9را دریافت کرد. طارمی در هفته اول لیگ قهرمانان هم به اتلتیکو در زمین این تیم اسپانیایی گل زده بود اما داور آن را هند اعلام کرد. مهدی درباره آن گل گفته: «در بازی مقابل اتلتیکو یا باید گلم سالم اعلام می‌شد یا داور پنالتی می‌گرفت. اگر گل نبود پس پنالتی بود چون به‌نظرم خطا واضح بود. البته این مسائل برای گذشته است و من نمی‌خواهم درخصوص اتفاقات گذشته صحبت کنم. نگاهم رو به جلو است و تمام تمرکزم همیشه برای مسابقات آینده است.»  در جریان این مسابقه یکی از هواداران جمله‌ای به فارسی که آن را در گوگل ترنسلیت پیدا کرده بود، روی پلاکارد خطاب به طارمی نوشت و با خودش به استادیوم آورد. روی این پلاکارد نوشته شده بود: «مهدی ژاکتت را به من بده» که منظورش از ژاکت همان پیراهن مهدی بود. طارمی بعد از بازی به درخواست این هوادار عمل کرد و لباس خود را به او داد.

   بقیه لژیونرها
   این هفته هفته خوبی برای لژیونر‌های فوتبال ایران بود، از مهدی قائدی در امارات گرفته تا مهدی طارمی در اروپا. در هفته پنجم اردیویزه هلند علیرضا جهانبخش کار خاصی نکرد اما در 63دقیقه‌ای که در زمین بود در برد قاطعانه فاینورد در زمین تیم بزرگ آیندهوون سهیم بود تا تیمش با 9امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به سایرین به رده پنجم صعود کند.
   در هفته پنجم سوپرلیگ ترکیه مجید حسینی پس از ‌هفته‌ها غیبت به ترکیب برگشت و در باخت 2بر یک کایسری‌اسپور در زمین هاتای‌اسپور شریک شد. کایسری با 7امتیاز در رتبه دهم قرار دارد.
   در هفته ششم لیگ دوم اسپانیا تیمی که امیر عابدزاده را درون دروازه خود دارد، توانست تیم معروف مالاگا را با 4 گل خرد کند. عابدزاده باز هم برای پونفرادینا کلین‌شیت کرد تا این تیم با 15امتیاز در صدر جدول جا خوش کند. تنها مسابقه‌ای که پونفرادینا در این فصل شکست خورده به بازی مقابل تنریف برمی‌گردد که عابدزاده در آن بازی درون دروازه نایستاده بود.
   اما هفته هشتم لیگ برتر اوکراین هم یک ایرانی موفق به گلزنی شد. اللهیار صیادمنش در برد 3 بر صفر زوریالوهانسک برابر اودسا برای این تیم گل زد. او دقیقه67 وارد زمین شد و در دقیقه88 گل سوم تیمش را به ثمر رساند. زوریا با این پیروزی ۱۴‌امتیازی شد و در رده هفتم جدول قرار گرفت.
   در هفته دوم سوپرلیگ یونان، آاک که 3‌بازیکن ایرانی در اختیار دارد، بازی 3 بر صفر برده را در زمین اوفی‌کرت مساوی کرد. حاج‌صفی در این دیدار کامل بازی کرد اما کریم انصاری‌فرد از دقیقه62وارد بازی شد و تنها پس از 2‌دقیقه گل سوم آاک را به ثمر رساند. آاک با این تساوی تلخ، 4‌امتیازی شد و موقتا در رده سوم جدول قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید