• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141117
+
-

هدیه فراعنه به اسکوچیچ

حضور کارلوس کی‌روش در مصر، خیال سرمربی تیم ملی را راحت کرد

هدیه فراعنه به اسکوچیچ


حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی مصر، در ایران هم بازتاب‌های زیادی داشت که مسئله‌ای طبیعی به‌نظر می‌رسد. به هر حال کی‌روش حضوری طولانی‌مدت، مؤثر و پرهیاهو در ایران داشته و حالا حالاها اخبار مربوط به او در داخل کشور با حساسیت بالا رصد خواهد شد. موافقان و مخالفان سینیور هر کدام حرفی زدند و از زاویه مورد علاقه خود به موضوع نگاه کردند. با این همه اما موضوعی که تا حدی مغفول ماند مربوط می‌شد به تأثیر این انتقال روی آینده تیم ملی فوتبال کشورمان؛ آنجا که به‌نظر می‌رسد حضور کی‌روش در مصر، تا حدودی خیال دراگان اسکوچیچ را راحت کرد.
اسکوچیچ از روز اول حضور در تیم ملی با مشکل دریافت رأی اعتماد از منتقدان و هواداران همراه بود. او البته در گذر زمان با توجه به نتایج بسیار درخشانی که به‌دست آورد، تا حدود زیادی بر این مشکل چیره شد. با این حال حتی تا همین اواخر سایه کی‌روش روی سر مرد کروات سنگینی می‌کرد. وقتی حتی فلان ستاره تیم ملی به صراحت ادعا می‌کند موفقیت‌های این تیم در اثر تغییر نسل کارلوس کی‌روش بوده، پس واضح است که با چه داستان عمیق و ریشه‌داری مواجه هستیم. در چنین وضعی بیکار ماندن کارلوس می‌توانست برای اسکوچیچ خطرناک باشد. در این شرایط او به هر حال گزینه‌ای موجه برای حضور در تیم ملی ایران به شمار می‌آمد که مخصوصا مدیرانی با گرایش‌های پوپولیستی، می‌توانستند در بزنگاه‌ها سراغش بروند و باب مذاکره را با او باز کنند. پایگاه اجتماعی نسبی کی‌روش در میان بخشی از هواداران فوتبال در ایران هم، احتمال وقوع چنین اتفاقی را افزایش می‌داد.
حالا اما کارلوس کی‌روش شغلی جدید پیدا کرده و دست‌کم تا پایان مسابقات انتخابی جام‌جهانی، دستش بند خواهد بود. این بهترین خبر ممکن برای دراگان است؛ مردی که آلترناتیو اصلی‌اش را فرسنگ‌ها دورتر می‌بیند و می‌تواند با تمرکز و آرامش بیشتری کارش را دنبال کند. امیدواریم او همانقدر که تحت فشار خوب نتیجه گرفت و خودش را به همه ثابت کرد، با فراغ بال فعلی هم عملکردی خوب و قابل دفاع داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید