• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141112
+
-

رکورد درخواستی

کریستیانو رونالدو طبق معمول هر مسابقه عددها و آمار تازه‌ای برای خودش ثبت کرد

رکورد درخواستی

روز بعد از هر مسابقه‌ای که کریستیانو رونالدو در آن حضور داشته باشد، باید دنبال رکوردهای تازه‌ای بگردیم که او در آن بازی ثبت کرده است. در روزی که داور 2 تا 3‌پنالتی را روی این بازیکن نگرفت، منچستریونایتد با گلزنی او و لینگارد و مهار پنالتی دقیقه پایانی توسط دخه‌آ، توانست به رکورد شکست‌ناپذیری در 29بازی پیاپی خارج از خانه دست یابد. منچستریونایتد عادت خود را در سال2021 ترک نکرد و باز هم به حریف کام‌بک زد. در شبی که رونالدو برای سومین بازی پیاپی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان برای تیم جدید و دوست قدیمی‌اش گل زد، یونایتد موفق شد سی‌وپنجمین امتیازش را در سال2021 از برگرداندن نتیجه شکست به‌دست آورد. لیورپول و لستر با 20امتیاز از این حیث در رده بعدی قرار دارند. این تیم در 29مسابقه بدون شکست خارج از خانه، توانسته 19بار به پیروزی دست یابد؛ مسابقاتی که دخه‌آ و هندرسون روی‌هم 13کلین‌شیت در آنها داشته‌اند و 53گل هم وارد دروازه حریفان شده است. منچستری‌ها اولین‌بار 579روز پیش از این بازی، در استمفوردبریج با بردن چلسی این روند را آغاز کرده بودند. پنالتی سیو شده توسط دخه‌آ نخستین پنالتی مهار‌شده او پس از آوریل 2016 مقابل اورتون و ضربه لوکاکو در نیمه‌نهایی FA CUP بود. مارک نوبل، پنالتی‌زن وستهم پیش از این هر 10‌پنالتی آخرش را تبدیل به گل کرده بود. دروازه‌بان اسپانیایی 5سال تمام نتوانسته بود پنالتی بگیرد. رونالدو پس از بازی دلیل این تغییر عادت را به این‌صورت شرح داد که چون دخه‌آ در تمرینات با او پنالتی تمرین می‌کند، توانسته بر این رکورد منفی چیره شود! دخه‌آ پیش از این در برابر هر 40‌پنالتی آخری که به سمت دروازه‌اش آمده، تسلیم شده بود.
یک نکته دیگری که درباره بازی‌های منچستر به چشم می‌خورد، چشم‌پوشی داوران روی خطاهایی است که در داخل محوطه جریمه حریفان روی رونالدو صورت می‌گیرد. در بازی قبلی هم چنین اتفاقی افتاده بود. این درحالی است که تا فصل قبل من‌یونایتد سلطان پنالتی‌ها و ضربات ایستگاهی بود و اهالی فوتبال با آن جوک می‌ساختند. شاید اگر پنالتی‌های منچستر گرفته می‌شد، الان رونالدو به‌جای 3گل، 6گل در 2‌بازی داشت. او در 180دقیقه، 107لمس توپ داشته و 13ضربه به دروازه زده که 12تای آن از داخل محوطه جریمه بوده. رونالدو در 2‌بازی ابتدایی‌اش در تیم و لیگ‌های جدید، یک‌گل و یک‌پاس‌گل برای رئال و یک پاس‌گل در یوونتوس ثبت کرده بود. روزنامه سان در تحلیلی نوشت که اگر رونالدو نیامده بود، الان یونایتد در جدول لیگ برتر 7‌پله پایین‌تر قرار داشت.
از طرفی رونالدو با این گل از رکورد اندی کول عبور کرد و با ۱۲۲گل هفدهمین گلزن برتر تاریخ منچستر شد. از زمان بازگشت به منچستر، کریس رونالدو در همه رقابت‌ها 195دقیقه بازی کرده و 4‌گل زده؛ تقریبا هر 48دقیقه یک گل. ستاره پرتغالی با گلزنی در ورزشگاه خانگی وستهم در لندن آمار گلزنی‌اش در ورزشگاه‌های مختلف را به عدد66رساند که از رکورد زلاتان ایبراهیموویچ 2‌تا بیشتر است. کریستیانو با گلزنی در دیدار دیروز مقابل وستهم رکورد چندلر را شکست و به برترین گلزن در تاریخ 5لیگ معتبر اروپا با ۱۹۰‌گل پس از ۳۰‌سالگی تبدیل شد. آرتور چندلر 189گل، زلاتان 183گل و دی‌ناتاله 162گل پس از 30سالگی زده‌اند که بهترین رکورد در این رده سنی محسوب می‌شود.
جسی لینگارد هم با زدن گل دوم در دقایق پایانی یعنی همان زمانی که در بازی لیگ قهرمانان مقابل یانگ‌بویز به مهاجم تیم سوئیسی پاس‌گل داده بود، اشتباهش را جبران کرد و به تیمی گل زد که در نیم‌فصل دوم فصل پیش در آن احیا شده بود. جسی در 19بازی در سال2021، 11بار موفق به گلزنی شده است. 2تیم فرداشب هم در چارچوب جام اتحادیه با هم بازی دارند؛ این‌بار در اولدترافورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید