• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14095
+
-

رتبه نخست گردشگری غذا در پاکستان به ایران رسید

خبر
رتبه نخست گردشگری غذا در پاکستان به ایران رسید

جشنواره بین‌المللی آداب و رسوم و غذای کشورهای جهان با حضور 28کشور از 5قاره جهان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد و ایران رتبه نخست این جشنواره غذایی را به‌خود اختصاص داد.

محمد رفیعی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان با اعلام این خبر به ایرنا، گفت: جشنواره غذا و نمایشگاه فرهنگ و آداب و رسوم ملت‌های جهان با حضور 28کشور ازجمله مصر، عربستان، اردن، عمان، عراق و اندونزی در دانشکده دافوس ستاد جنوبی ارتش پاکستان برگزار شد.

او افزود: غرفه غذا و نمایشگاه صنایع‌دستی و اقلام فرهنگی ایران که با حمایت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره شرکت کرده بود، به‌عنوان نگین جشنواره بین‌المللی غذای کویته معرفی شد و رتبه نخست را به‌خود اختصاص داد.

به گفته رفیعی، این جشنواره‌ها همه ساله در ستاد جنوبی ارتش پاکستان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان، صنایع‌دستی خود، آداب و رسوم، فرهنگ و غذاهای کشور خود را معرفی می‌کنند.
براساس آمارها و نتایج نظرسنجی‌های رسمی، بیش از 88درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند.

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود30درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید