• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 شهریور 1400
کد مطلب : 140924
+
-

روی خط خبر/ واکنش ناجا به شایعه باز بودن مرزهای زمینی اربعین

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: براساس مصوبه ابلاغی ستاد مرکزی اربعین، مرزهای چهارگانه زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق بسته بوده و به زوار ایرانی اجازه سفر به عراق از این مرزها داده نخواهد شد. به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان در ادامه ضمن اشاره به برخی شایعات منتشره در فضای مجازی گفت: مردم عزیز فریب شایعات، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند. در همین زمینه «مجید کاکی» سرپرست فرمانداری مهران از عودت ۳۴۵زائر از مهران خبر داد و گفت: ۱۷۰نفر نیز توسط مرزبانی دستگیر شدند.

  دستورالعمل نویسی برای تعامل قوه قضاییه و مجلس
وزیر دادگستری در مورد مهم‌ترین اولویت‌هایی که مجلس و دادگستری باید در تعامل با هم انجام دهند، گفت: روسای قوای مقننه و قضاییه معتقد به تعامل حداکثری میان دو قوه هستند. به گزارش خانه ملت، امین حسین رحیمی ادامه داد: از این‌رو به‌دنبال طراحی و تهیه شیوه‌نامه، دستورالعمل و سازوکاری برای ضابطه مند شدن این ارتباط و تعامل هستیم تا نمایندگان بتوانند به انعکاس دغدغه‌های مردم و سؤالات، ابهامات و اطلاعاتی که در مورد قوه قضاییه و سازمان‌های وابسته دارند بهتر ورود کنند و ما پاسخگوی آنها باشیم.

  جزییات توافق مالی ایران و لبنان برای ارسال سوخت
عبدالله صفی الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در ایران درباره ارسال سوخت از ایران به لبنان گفت: کشتی‌هایی که از اینجا حرکت کرده با پول حمل شده؛ یعنی مجانی نیست. ما هم اعلام کرده‌ایم مقداری-از سوخت- را مجانی به بعضی از سازمان‌های بشردوستانه لبنان می‌دهیم و از بقیه مقدار معقولی پول می‌گیریم؛ و تخفیف هم به آنها می‌دهیم. به گزارش جماران،  وی افزود: بالاخره خود این گازوئیل، نفت و بنزین نیاز مردم لبنان است و هیچ‌کس بدون دادن دلار نمی‌فروشد. مشکل این است که تعاملات ما با دلار است، اما الآن در لبنان دلار نیست. ما به جای این موضوع با ایرانی‌ها توافق کردیم که بعدا لیر لبنانی می‌گیریم و دلار به آنها می‌دهیم. این محاسبات هست، اما با پول خریداری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید