• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 28 شهریور 1400
کد مطلب : 140903
+
-

آماربازی


14
تیم پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به الهلال عربستان برخورد کرده و این در حالی است که طی 14تقابل این ‌دو تیم در تاریخ، تعداد بردهای هر دو تیم مساوی است. پرسپولیس و الهلال هر‌کدام 4بار همدیگر را شکست داده‌اند و 6بازی 2تیم هم مساوی شده است. از 4برد پرسپولیس، 3برد در تهران به‌دست آمده و یک‌‌بار هم در زمین بی‌طرف (لبنان) سرخپوشان پیروز شده‌اند. پرسپولیس یک‌بار در نیمه‌نهایی جام‌درجام از سد الهلال گذشته و 2بار هم در یک‌چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا بر این تیم غلبه کرده و راهی نیمه‌نهایی شده است. الهلال هم یک‌بار در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان پرسپولیس را حذف کرده و یک‌بار هم در نیمه‌نهایی از سد پرسپولیس گذشته است.

04
 2تیم دیگر مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، النصر عربستان و الوحده امارات هستند. النصر آخرین‌بار همین فصل گذشته و در مرحله نیمه‌نهایی با پرسپولیس بازی کرد که بازی یک‌-یک مساوی شد و در ضربات پنالتی نماینده ایران به پیروزی رسید و به فینال رفت. پیش از آن نیز پرسپولیس و النصر 3بار دیگر با هم بازی کرده بودند که یک برد سهم پرسپولیس و 2برد سهم تیم عربستانی شده بود. 2 پیروزی 3-2 و 3-0 برای النصر و یک پیروزی یک بر صفر برای پرسپولیس که با پنالتی چیپ مهدی طارمی و شادی معروف او در تهران به‌دست آمد. به این ترتیب 2تیم در مجموع 4بار با هم روبه‌رو شده‌اند که یک برد، یک مساوی و 2باخت برای پرسپولیس به‌دست آمده است.

06
و اما دیگر تیم مرحله یک‌چهارم نهایی غرب آسیا، الوحده امارات است که اتفاقا در دور مقدماتی هم‌گروه پرسپولیس بود. سابقه بازی‌های الوحده و پرسپولیس نشان می‌دهد 2تیم در مجموع 6بار با هم رو‌به‌رو شده‌اند که نیمی از بازی‌ها را پرسپولیس برده است. 3برد برای پرسپولیس، یک مساوی و 2برد برای الوحده حاصل کار این دو تیم در دوئل‌های مستقیم‌شان بوده است. همین امسال در گروهE لیگ قهرمانان، بازی رفت 2تیم را پرسپولیس یک بر صفر برد و بازی برگشت با همین نتیجه به سود الوحده تمام شد. به این ترتیب از گروه پرسپولیس هر دو تیم صعودکننده به جمع 4تیم برتر غرب آسیا رسیده‌اند. قبل از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم، همه الوحده را بهترین قرعه برای پرسپولیس می‌‌دانستند اما قرعه الهلال نصیب ایرانی‌ها شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید