• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 شهریور 1400
کد مطلب : 140905
+
-

نکته بازی/ محکی برای ادعای فکری



قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و پرسپولیس به الهلال عربستان برخورد کرد. طبیعتا قرعه سختی است و شاید خیلی از سرخ‌ها دوست داشتند تیم‌شان مثلا به نماینده امارات بخورد. الهلال اسم بزرگی دارد، از ستارگان مؤثری بهره می‌برد و در مرحله قبلی هم استقلال را حذف کرد. اتفاقا این قرعه یک حسن بزرگ دارد و آن هم این است که اظهارنظر چند روز قبل محمود فکری به چالش کشیده خواهد شد. سرمربی پیشین استقلال که از زمان جدایی از این تیم به منتقد سرسخت آبی‌ها تبدیل شده، گفته بود: «اگر پرسپولیس به الهلال می‌خورد، از پس این تیم برمی‌آمد.» خب حالا شرایط لازم برای محک خوردن ادعای فکری فراهم شده و باید ببینیم پرسپولیسی‌ها او را جلوی فرهاد مجیدی سربلند می‌کنند یا نه!

اصلا شما بگو 90درصد

کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی به‌طور کامل به سمت سعودی‌ها غش کرده است. در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان، استقلال و فولاد با تصمیم AFC ناچار شدند در عربستان به مصاف رقبا بروند. همه‌‌چیز به خوبی برگزار شد و به‌نظر می‌رسید دیگر مشکلی بابت میزبانی طرفین از هم نباشد، اما در مرحله بعدی وقتی استقلال به الهلال خورد، باز هم داستان بازی در زمین بی‌طرف تکرار شد و مسابقه در امارات به انجام رسید. حالا هم عربستان میزبان مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی است، اما کنفدراسیون اعلام کرده پرسپولیس در بازی با الهلال می‌تواند از50 درصد از ظرفیت ورزشگاه ریاض استفاده کند. خداوکیلی تیم ایرانی در عربستان از کجا باید هوادار بیاورد و نصف ورزشگاه را پر کند؟ جمع کنید این مسخره‌بازی‌ها را.

چقدر آشنا

جملات کارلوس کی‌روش در مراسم معارفه‌اش به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی مصر طوری بود که اگر کلمه «مصر» را برمی‌داشتی و به جای آن «ایران» می‌گذاشتی، قشنگ شبیه ادبیات استاد در طول دوران 8 سال کارش برای تیم ملی فوتبال کشورمان می‌شد. شاید تنها جایی که کی‌روش ناچار به تغییر واژگانش شد، آنجا بود که از جمعیت 100 میلیون نفری مصر یاد کرد. او در ایران طبیعتا عدد دیگری را به‌کار می‌برد و هر دو روز یک‌بار از جمعیت 80 میلیون نفری کشورمان حرف می‌زد. بقیه‌اش در مورد آمال و آرزوهای مردم، شور و شوق خودش، افتخارش به این انتخاب و... بود. مخصوصا جایی که مربی پرتغالی گفت: «اجازه بدهید خودم را یک مصری بدانم»، قشنگ اشک توی چشم‌مان حلقه زد. چقدر خوب تکرار می‌کنی لاکردار!

این خبر را به اشتراک بگذارید