• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 28 شهریور 1400
کد مطلب : 140895
+
-

بازگشت شور و در‌آوردن شور!

آیا برگرداندن تماشاگران واقعا به سود بازیکنان و باشگاه‌های فوتبال است؟

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها با وجود اینکه همه باشگاه‌ها را خوشحال کرده و امید را برای جبران اندکی از زیان اقتصادی دوران کرونا به آنها بازگردانده، مشکلاتی را هم به‌وجود آورده است. هواداران برگشته‌اند، امتیاز میزبانی هم به تیم‌ها سرریز شده اما دردسرها هم به روال سابق برگشته است. گاهی تماشاگران علیه تیم و بازیکنان خودی و تیم رقیب اقدام می‌کنند و این همان موضوعی است که در هفته‌های اخیر سروصدای فراوانی به راه انداخته است.

  بازگشت توهین‌های نژادی
در دوران کرونا همه‌‌چیز عالی بود، غیر از اندک توهین‌های نژادپرستانه به افراد در شبکه‌های اجتماعی، دست‌کم ورزشگاه‌ها از این آلودگی‌ها پاک بود. اما حالا اوضاع فرق کرده. در جریان رقابت‌های یورو، انگلیسی‌ها دختربچه آلمانی را مسخره کردند، به ساکا و سانچو و رشفورد که در فینال مقابل ایتالیا پنالتی از دست داده بودند، توهین کردند و حالا هواداران لهستان بازیکنان تیم ملی انگلیس را که پیش از بازی به احترام سیاهان زانو زده‌اند، مورد تمسخر قرار می‌دهند. لواندوفسکی در آن بازی با نشان‌دادن کلمه «احترام» روی آستین پیراهنش از هواداران خودی خواسته بود که به حریف احترام بگذارند اما احترامی در کار نبود. در لندن آرسنالی‌ها پس از خوردن گل چهارم و پنجم از منچسترسیتی، خوشحالی می‌کنند و در بازی بعدی مقابل نوریچ، بازی همزمان دشمن قدیمی یعنی منچستریونایتد را دنبال می‌کنند. اینها بدون کرونا وجود نداشت.

  هو‌شدن سرود لیگ قهرمانان
جنگ بین سوپرلیگی‌ها با یوفا ادامه دارد. پس از آنکه چفرین درباره 3باشگاه باقیمانده در سوپرلیگ شامل رئال، یووه و بارسا حرف زد و گفت حضور یا غیبت آنها در لیگ قهرمانان برایش اهمیتی ندارد، تماشاگران بارسلونا در نوکمپ و در بازی با بایرن‌مونیخ هنگام پخش سرود لیگ قهرمانان آن را هو کردند. احتمالا رئالی‌ها هم در هفته دوم این رقابت‌ها در برابر شریف مولداوی که در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود، دست به اقدام مشابه خواهند زد. دشمنی با یوفا در دفاع از سوپرلیگ، تنها جایی است که بین رئال و بارسا اتحاد وجود دارد و یوفا توانسته این دو دشمن دیرینه را با هم متحد کند.

  اعتراض به خالق ریمونتادا
هواداران ناراضی از جدایی مسی، علیه برخی بازیکنان این تیم که به‌نظرشان دستمزد بالایی می‌گیرند و اگر کمتر پول می‌گرفتند، مسی می‌توانست بماند، موضع گرفته‌اند. در شب شکست سنگین بارسلونا برابر بایرن‌مونیخ در نوکمپ گریزمان شانس آورد که 2‌هفته زودتر شال‌و کلاه کرد و به تیم سابقش - اتلتیکو - برگشت. اومتیتی هم چون در ترکیب نبود زیاد کاری به او نداشتند اما سرخی روبرتو که در کام‌بک تاریخی و انتقامی بارسا در برابر پاری‌سن‌‌ژرمن زننده گل صعود در ثانیه‌های تلف‌شده بود، از سوی هواداران در این بازی افتضاح هو شد. روبرتو پس از مسابقه و از شدت ناراحتی در رختکن گریه کرد. البته این ادعای آاس بود که روزنامه هواداری رئال است و اسپرت کاتالونیا که هوادار بارسلوناست، این ادعا را تکذیب کرد؛ هر‌چند پیکه هم پس از بازی در مصاحبه‌اش گفته بود چون روبرتو در پستی غیرتخصصی در حال فداکاری برای بارسلوناست، نباید علیه او سوت زده شود.

  خشم اتلتیکویی‌ها از گریزمان
شب بازی اتلتیکومادرید و پورتو، آنتوان گریزمان به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه‌۵۶ با استقبال بد هواداران روخی‌بلانکو وارد زمین شد. هنگامی که گوینده ورزشگاه در حال خواندن نام گریزمان بود، ‌این بازیکن به‌شدت از سوی هواداران هو شد و صدای سوت آنها بیشتر از همیشه به گوش رسید. این در حالی است که مدیران اتلتیکو از هواداران درخواست کرده بودند که رفتار خوبی با این بازیکن داشته باشند. حتی هواداران اتلتیکو از ژائو فلیکس که در این بازی با دست محکم به‌صورت طارمی کوبیده بود، درخواست کردند هم‌بازی‌اش گریزمان را هم مصدوم کند! روز سه‌شنبه و یک شب پیش از مسابقه هنگامی که فلیکس به محل تمرین اتلتیکو رسید، هواداران به او گفتند: «ژائو! گریزمان را متوقف کن. تو باید او را مصدوم کنی. او نباید پیش از تو در ترکیب باشد!»
واکنش فلیکس این بود که آنها باید احترام بیشتری به گریزی بگذارند. گریزی به‌جای ژائو وارد زمین شد و مصدوم هم نشد.

  کینگ جسی عذرخواهی کرد
شکست دقایق پایانی منچستریونایتد در زمین یانگ بویز سوئیس تقصیر جسی لینگارد بود. لینگارد در نیم‌فصل گذشته به وستهم قرض داده شد و آنجا کولاک کرد و به تیم ملی هم برگشت. لو در بازگشت به اولدترافورد در نخستین بازی کریستیانو رونالدو مقابل نیوکاسل گل هم زد. همه‌‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت اما در نخستین بازی لیگ قهرمانان درحالی‌که منچستر 10‌نفره تحت فشار بود، کینگ جسی به بازیکن حریف پاس‌گل داد و باعث باخت تیمش شد. فشار علیه او به‌حدی بود که بعد از بازی مجبور شد متنی منتشر و از هواداران به‌خاطر ‌آن اشتباه عذرخواهی کند وگرنه معلوم نبود در بازگشت به ورزشگاه خانگی در مسابقه بعدی چه بلایی سرش بیاید. او نوشت: «هیچ‌وقت نمی‌خواهم در هیچ دیداری شکست بخورم اما اشتباهات در فوتبال رخ می‌دهد و حالا باید رو به جلو حرکت کنیم. نمی‌توانم برای بازی یکشنبه صبر کنم.»

  بیل و آزار در انتظار
بیل مصدوم است و ادن آزار هم مصدومیت و سالم‌بودنش هیچ‌وقت معلوم نیست. این دو شانس آورده‌اند که رئال بازی‌های ابتدای فصلش را به‌دلیل آماده‌نبودن ورزشگاه در حال بازسازی برنابئو در زمین حریفان انجام داد وگرنه هواداران رئال از خجالت‌شان درمی‌آمدند. ادن آزار سومین فصلش را در رئال سپری می‌کند اما به‌اندازه یک بازیکن تیم لاماسیا هم در ترکیب تیم تأثیرگذار نبوده. گرت بیل هم با وجود اینکه خوب شروع کرد، اما دوباره مصدوم شد. او از این مصدومیت عصبانی است چون می‌خواست فصل آخر حضورش در مادرید را با خوبی و خوشی به پایان ببرد و خاطره خوبی از خودش برجای بگذارد اما از طرفی باید خوشحال باشد چون برنابئو پس از هفته‌ها آماده میزبانی شده است. حال، آیا بازیکنان از بازگشت هواداران واقعا باید خوشحال باشند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید