• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 28 شهریور 1400
کد مطلب : 140901
+
-

استقلالی در کار هست؟

هیأت‌مدیره استقلال مجیدی را خواسته اما فرهاد در دوبی است؛ هواداران مقابل وزارتخانه تجمع کرده‌اند و فقط یک ماه تا شروع لیگ مانده اما تکلیف مربی و مدیرعامل مشخص نیست

استقلالی در کار هست؟


یک هفته بعد از شکست مقابل الهلال و حذف از لیگ قهرمانان، اوضاع در باشگاه استقلال کاملا نابسامان و به‌هم‌ریخته است. آن‌هم درحالی‌که فقط یک‌ماه تا شروع فصل جدید لیگ برتر باقی مانده و توقع هواداران نگران و زخم‌خورده استقلال این بود که تیم محبوب‌شان در آرامش و امنیت کامل به آماده‌سازی برای موفقیت در فصل جدید بپردازد. اما درهای این باشگاه همچنان روی همان پاشنه سابق می‌چرخند. سرمربی و مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره، همه درگیر اختلافات داخلی هستند و وزیر جدید هم هنوز هیچ حرکتی برای بهبود وضعیت این باشگاه انجام نداده است.

  باشگاه تهدید کرد، هوادار تجمع
هواداران استقلال که هیچ نشانه‌ای از بهبود وضعیت در تیم‌شان نمی‌بینند، دیروز دوباره به همان حربه همیشگی یعنی تجمع در مقابل وزارت ورزش روی آوردند. اینطور که از شواهد به‌نظر می‌رسد، مدیران باشگاه به‌دنبال برکناری فرهاد مجیدی هستند و مجیدی هم وعده داده به‌زودی حرف‌هایش را در تلویزیون می‌زند. تیره‌شدن دوباره روابط سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال، هواداران را مجاب کرد تا با تجمع در مقابل وزارت ورزش به طرفداری و حمایت از فرهاد مجیدی بپردازند. این هواداران که تعداد آنها به 500نفر می‌‌رسید، علیه مدیران باشگاه شعار دادند و این در حالی بود که شب قبل باشگاه استقلال طی اطلاعیه‌ای از هواداران درخواست کرده بود تجمع نکنند اما این اطلاعیه هم کارساز نشد. باشگاه استقلال در این بیانیه قول داده بود «با احترام به‌نظر هواداران» تصمیماتی برای بهبود شرایط باشگاه خواهد گرفت و در ادامه تهدید کرده بود که «حضور در تجمع اعتراضی اعلام‌شده به‌منزله بر‌هم‌زدن نظم و امنیت شهر تلقی شده و این موضوع با اعمال قانون همراه خواهد بود. همچنین خط‌دهندگان و تحریک‌کنندگان اصلی برگزاری اینگونه تجمع‌ها پیگرد قضایی خواهند شد.» این بیانیه اما تأثیر چندانی نداشت و تجمع همیشگی باز هم برگزار شد تا شعارهایی علیه مدیران باشگاه و درخواست‌هایی از وزیر ورزش و شخص رئیس‌جمهور مطرح شود.

  کی می‌روی آقای مظلومی؟
آتش خشم هواداران استقلال در روزهای گذشته هم دامن مدیران این تیم را گرفته بود و به‌خصوص پرویز مظلومی به‌عنوان عضوی از هیأت‌مدیره استقلال، هم بعد از بازی در ورزشگاه و هم هنگام بازگشت در فرودگاه مورد حمله و توهین و فحاشی چند هوادار قرار گرفت. مظلومی دیروز در واکنش به این اتفاقات به فارس گفت: «ایرادی ندارد، چون به این رفتارها عادت کرده‌ام ولی تعجب می‌کنم با وجود اینکه یک عده از عوامل توهین شناسایی شده‌اند چرا با آنها برخورد نمی‌شود؟ خوب می‌دانم پلیس فتا مدت‌هاست که در حال بررسی وضعیت این افراد است و همه آنها شناسایی شده‌اند اما اینکه چرا با این افراد برخورد نمی‌شود، برای من سؤال است.» مظلومی در خلال این مصاحبه گفت: «در این مدت چیزهایی دیده‌ام که بهتر است دهانم بسته بماند. حرف بزنم زمین و زمان به هم می‌ریزد. شاید یک عده فکر کنند مظلومی ساکت است و حرفی نمی‌زند، ولی به خدا قسم اگر این روند ادامه داشته باشد، حرف‌هایی می‌زنم که سنگ روی سنگ بند نشود.» البته همین الان هم در استقلال سنگ روی سنگ بند نیست!

  تماس‌ها با نکونام برقرار شده
فرهاد مجیدی بعد از بازی با الهلال در دوبی مانده و هنوز به تهران برنگشته است. در غیاب او مددی در برنامه تلویزیونی از اختلافات شدیدش با سرمربی پرده برداشته و احتمال برکناری مجیدی را هم رد نکرده است. مددی گفته است ماندن یا رفتن مجیدی به تصمیم هیأت‌مدیره بستگی دارد و گفته می‌شود در این روزها حتی تماس‌هایی هم با جواد نکونام برای جانشینی مجیدی برقرار شده است؛ تماس‌هایی که البته مشخص نیست نکونام در این شرایط و اوضاع به‌هم‌ریخته‌ای که باشگاه استقلال دارد، به آنها پاسخ مثبت خواهد داد یا نه. از طرفی، مجیدی هم منتظر تغییر و تحولات مدیریتی در استقلال و محکم‌شدن جایگاهش با رفتن مددی و دیگران است. این وسط وزارت ورزش همچنان دست روی دست گذاشته و تکلیف هیأت‌مدیره و مدیرعامل استقلال را روشن نمی‌کند تا مجیدی و هوادارانش تکلیف خود را بدانند.

  وزیر ورزش: عجله‌ای نداریم
دیروز حمید سجادی، وزیر جدید ورزش بی‌اعتنا به ریز اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رخ داده، فقط یک استوری در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و درباره تغییرات در هیأت‌مدیره 2باشگاه پرسپولیس و استقلال نوشت: «عده‌ای مایل هستند ما با تغییراتی سریع روبه‌رو باشیم و ما نیز درخواست کردیم دوستان اعتماد کنند؛ چنانچه در زمان مناسب اقدامات صورت می‌گیرد. اگر قرار است تغییر در هیأت‌مدیره‌ یا مدیریت باشگاه‌ها اتفاق افتد، با مطالعه پیش خواهیم رفت.» وزیر باحوصله ورزش، قبل از این چند خط، یک‌سری حرف‌های تکراری هم درباره خصوصی‌سازی 2باشگاه زده بود که هواداران سال‌هاست این حرف‌ها را ازبر هستند و نیازی به تکرار آنها نیست. در این بین، اعضای فعلی هیأت‌مدیره استقلال نیز از فرهاد مجیدی دعوت کرده‌اند تا در جلسه بعدی هیأت‌مدیره حاضر باشد. مجیدی هم اعلام کرده به‌خاطر برخی امور شخصی مجبور است در امارات بماند و مشخص نیست که بتواند در جلسه هیأت‌مدیره باشگاه شرکت کند. اگر مجیدی بخواهد به جلسه هیأت‌مدیره برود، ‌باید خیلی زود به تهران برگردد که این مسئله هنوز قطعی نشده است.

  آخرین خبر؛ استعفای مددی
اما در ساعات پایانی دیروز اتفاقی رخ داد که شاید معادلات آینده را به سود مجیدی و تیمش برگرداند. عصر دیروز بعد از تجمع اعتراضی هواداران مقابل وزارت ورزش، احمد مددی در این وزارتخانه حاضر شد و بعد از جلسه‌ای فوری میان او و وزیر ورزش، ناگهان خبر استعفای مدیرعامل استقلال روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. هرچند که مددی شخصا این خبر را تایید نمی‌کرد و مدعی بود استعفا نداده است! استعفای مددی می‌تواند باشگاه استقلال را یک گام به آرامش نزدیک کند، به شرط آنکه وزارت ورزش خیلی زود برای انتخاب جانشین او و به سامان رساندن اوضاع باشگاه وارد عمل شود. وگرنه باز هم اندک فرصت باقیمانده از دست می‌رود و استقلال فرصتی برای آماده‌سازی مناسب در فصل جدید پیدا نمی‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید