• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140791
+
-

خبر روز/ «نگاهی به پیرامون» در گالری ریم اهواز


نمایشگاه گروهی نقاشی «نگاهی به پیرامون» با آثاری از 8نقاش در گالری ریم اهواز تا ۳۱شهریور برپا است. به‌گزارش همشهری، فاطمه غلامیان‌خواه، سعیده کرامت، نسرین مزارعیان، آرزو موسیوند، فاطمه بیدمال، مینا حسین‌پور، احلام خنیفر و حسین صالح، 8هنرمندی هستند که آثار خود را در این گالری به نمایش گذاشته‌اند.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره این نمایشگاه می‌گوید: رابطه اشیا با انسان و بازنمایی آن در طول تاریخ مسیری متنوع داشته است. اگرچه استقلال و تبلور این ژانر به‌عنوان یک بیان ویژه از قرن هفدهم به بعد رشد کرد ولی قدمت آن را می‌توان تا نقاشی‌های دیواری روم باستان هم ردیابی کرد.
حجت سعادت‌فر می‌افزاید: اگر ژانر را یک فرم هنری یا بیان فرهنگی تلقی کنیم، در دوره‌های تاریخی خاص مسائل و چالش‌های بشری را به‌صورت بیانی نمادین عرضه کرده که در واقعیت امکان‌پذیر نیست. این هنرمند نقاش با بیان اینکه طبیعت بی‌جان در زمانه ما و محدودیت‌های حاکم بر آن این کارکرد را به خوبی بر دوش می‌کشد، می‌گوید: زمانی که هنرمند اشیای روزمره را مورد مطالعه و تعمق قرار می‌دهد از کیفیت کارکردی آن فاصله گرفته و نمودی دگرگون شده از هستی اشیا را عرضه می‌کند. ‌این نمایشگاه تا ۳۱شهریور ‌ماه هر روز از 18:30 تا ۲۲ آماده بازدید است.

این خبر را به اشتراک بگذارید